wie al naar kinderdagverblijf?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal

Tessa is vanochtend voor het eerst gaan wennen op het KDV van 10:00 tot 12:30.
Alhoewel mijn andere 2 kinderen er ook vanaf 10 weken naar toe zijn gegaan, vind ik het heel spannend dit keer.
Gelukkig ging alles goed en vond Tessa het wel best, maar ik heb er wel moeite mee om haar los te laten.
Zeker omdat ze wat extra structuur en regelmaat nodig heeft, zoals strak instoppen in bed.

Wie heeft ook al een kindje op het KDV en wil ervaringen delen?

Groeten,
Irene

Hoi hoi,

Ook Noa is vandaag voor het eerst naar het KDV geweest. Ze is meteen de hele dag gebleven omdat het zo goed ging. Haar zus van 21 maanden zit in de groep ernaast, alleen gescheiden door een traphekje in de deuropening, dus dat gaf me wel een iets beter gevoel. Toen ik Kyra de eerste keer bracht toen ze 10 weken oud was heb ik een potje staan janken op mijn werk, het viel toen samen met mijn eerste werkdag.
Noa is nu ook 10 weken, maar ik hoef vrijdag pas weer te gaan werken, dat maakte het voor mij nog moeilijker. Een moeder in een leeg huis...

Vandaag dus de dag begonnen met een heerlijke huilbui omdat ik ook dit meisje al zo klein moet wegbrengen. Hartstikke gelukkig heb ik haar weer opgehaald en dit werd alleen maar beter toen bleek dat alles zo goed was gegaan de hele dag. Nu breng ik met een gerust hart mijn twee meiden weg. Alleen jammer dat ze allebei   3 hele dagen moeten gaan, maar we hebben helaas geen andere keus. Minder gaan werken is jammer genoeg geen optie voor ons...

Succes!

Hoi Irene

Mijn dochter is vorige week wezen wennen op het KDV. Ik vond het vreselijk!! Mijn man en ik waren toen samen, dus heb een klein traantje gelaten toen we weg gingen. Maar gister was ze voor het eerst "echt" naar het KDV, maar ik begin volgende week pas met werken. Maar had voor mezelf zoiets... als ik haar nu iets langer dan vorige week breng dan kan ze er ook langzaam aan wennen.
Dus ik gister alles ingepakt en Nova in de maxicosi gezet. Zit ze me echt zo aan te kijken van mam... wat is er toch. Nou toen kon je me opvegen. Ik vond het zo moeilijk! Heb onwijs lopen huilen, maar haar toch maar gebracht. Daar natuurlijk ook weer huilen, maar die meiden hadden zoiets joh dat is helemaal normaal hoor!!
Toen ben ik boodschappen gaan doen en zie je natuurlijk overal moeders met kinderen lopen... toen voelde ik me nog rotter... maar toen ik weer thuis was en gewoon een beetje aan het rommelen toen ging het wel weer! Maar was blij dat ik haar weer op kon gaan halen.
En dan zie je min of meer vreemde met jou kindje knuffelen, dat vond ik zo'n raar gezicht!!
Maar joh Nova heeft het er prima naar haar zin. En de eerste keer wegbrengen zal wel het moeilijkste zijn. Hoop niet dat ik iedere week met lood in mijn schoenen weg ga!!

Succes!
Maris

Hoi,

Ik ben bezig met mijn laatste verlof week...
Lyanne is vorige week 2 uurtjes wezen wennen. En ik mocht wennen aan 2 uurtjes zonder mijn kleine prinses.
Ik ben vanaf het KDV met mijn oudste boodschappen gaan doen en ik heb dat 2 uur volgehouden. Ik wist na 2 uur niet hoe snel ik weer bij het KDV moest zijn.
Maar Lyanne had het prima naar haar zin gehad en goed gedronken.

Ik werk 2 dagen in de week maar de 1e week start ik met 1 dag en Lyanne met 1 dag KDV. Gelukkig brengt mijn man onze meiden weg. dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om Lyanne en Fabiënne los te laten. Ik zie er nog wel tegen op mijn kleine frummeltje al de hele dag uit handen te geven.
Gelukkig geef ik borstvoeding en hem ik op mijn werk 2 momenten waarbij ik even rustig kan kolven en foto's kan kijken. Dat is echt mijn moment!!

groetjes,
Ikky

Hoi hoi,

We zijn vandaag voor een intake gesprek geweest. Vanaf 24 augustus gaat Emma 3 dagen wennen. Volgens mij vindt Emma het allemaal wel prima, waarschijnlijk heb ik meer moeite..........................
Maar dat zal elke moeder wel hebben. De eerste wendag is 2 uurtjes, de tweede 4 uurtjes en de derde van 9:30 tot 16:00 (slik).

Jullie ook succes met wennen,
Groetjes Marieke mama van Emma 3-6

hoi allemaal

ik vind het ook zo moeilijk jamie is nu 7 weken en gaat over 3/4 weken ook 3 dagen in de week naar het kdv.
als ik er alleen maar aan denk word ik verdrietig dan vraag ik me af wat ze dan heel de dag met hem doen krijgt hij net zoveel aandacht als dat hij van mij krijgt... ik weet gewoon precies hoe hij is en wat ie wil en zij niet... ook slaapt hij overdag bijna niet .. vind dit echt heel moeilijk weet dat het wel gaat wennen maar het liefst blijf ik gewoon bij hem maar ook bij ons kan dat gewoon niet.

liefs marielle

hallo,
was benieuwd hoe het met jullie kleintjes vergaat op het kdv?
Ik heb over 2wk intake en dan worden er ook wenafspraken gemaakt.
Ondanks dat ik zelf op een dagverblijf werk ga ik het denk ik wel moeilijk vinden. weet ik eens echt goed hoe dat voor de ouders voelt!
succes met werken weer!

Gr. Saskia mama van Jelte (9-6-2007)

Hoi,
Onze jongste gaat per 1-10 ongeveer twee dagen per week naar het kdv.
Het mooie is dat ik er zelf ook werk, en zij op de groep aan de overkant van de gang zit..
Makkelijk, en als ik zou willen kan ik af en toe even kijken bij haar. Dit doe ik echter zelden, want ze zit gewoon daar, en ik wil niet dat ze er aan went mij de hele dag te zien..
Onze oudste twee, nu bijna 8, en 4,5 jaar, heb ik ook  naar mijn werk mee kunnen nemen, en dat bevalt heel goed.

Ik weet dus precies hoe het is voor ouders, en ook wat er zoal de hele dag gebeurt daar.

Als je wilt dat het een succes word, zul je ook vertrouwen moeten hebben in de opvang waar je kindje heen gaat. Weet uit [ 15 jaar] ervaring dat als je er als ouder niet echt achter staat, je dat ook doorgeeft aan je kindje..En dan gaat het bij voorbaat al fout.
Praat met de leidsters, en geef gewoon aan wat jij belangerijk vind voor je kindje, dit is alleen maar fijn, ook voor hen.
Als het goed is, nemen ze dit heel serieus, en kunnen ze het alleen maar waarderen.
Weet wel dat als je wilt dat je kindje net zoveel aandacht krijgt als thuis van jou, dat niet realistisch is.
Tuurlijk is er aandacht, maar er zijn er vaak nog 10 ofzo, en de aandacht word verdeeld, maar daar leren kinderen ook veel van.
Is dus niet meteen slecht.
Ligt ook aan de behoeft van je kindje, en hoe jij erin staat.
Ik denk maar zo, als je als ouders je goed voelt bij de opvang, dan is het al voor de helft geregeld..Bijna alle kinderen kunnen wennen op een kdv, en ik zie maar zelden dat het niet goed gaat.
Dit word ook eerlijk met de ouders besproken dan, en samen word er een oplossing gezocht.
Ik zelf vind het kdv een prima oplossing, en sta er ook achter.
Ze leren er veel, en het is veelal heel gezellig, en kindgericht.
Mijn kids vonden het dan ook prima.
Groetjes R

Terug
Bovenaan