"Wie bevalt er nu nog in stuit?!"
dit is de reactie die ik krijg als ik vertel dat ik in stuit bevallen ben en dat het eigenlijk héél slecht is verlopen... NATUURLIJK had ik er niet voor gekozen ALS ik geweten had dat het zo zou aflopen maar daar staat niemand bij stil. Mijn droom was om zo natuurlijk mogelijk te bevallen maar het is maar bij een droom gebleven.
Mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden en maakt het uitstekend, het is een fantastisch mannetje geworden.
Toch waren zijn eerste dagen op deze wereld niet zo aangenaam. Om 19u00 zijn mijn vliezen gebroken maar er waren nog geen weeën. De geneco zei dat ik thuis mocht blijven en als er de volgende ochtend nog geen uitgesproken weeën waren dat ik dan maar naar het ziekenhuis kwam. Dus de volgende ochtend had ik inderdaad nog steeds maar om de 10 min contracties. In het ziekenhuis hebben ze mij dan aan een infuus gelegd om de weeën op te wekken. Ik had er mij zo goed mogelijk op voorbereid om de pijn te kunnen opvangen maar dat ik zo'n pijn zou hebben had ik niet verwacht dus riep ik maar om een ruggeprik. Om 17u00 besloot den dokter om er voor te gaan dus reden ze mij de verloskamer binnen. Nadat de vroedvrouw bijna op mijn buik gezeten had, de genecoloog met de verlostang eindelijk mijn zoon eruit getrokken had werd hij direct door de kinderarts gereanimeerd, want hij ademde niet meer!! Vreselijk hoor, je kindje daar zien liggen met iedereen rond hem en jij ligt daar hulpeloos... het is alsof je wereld instort!
Mijn ouders en familie stonden op de gang te wachten en zagen plots een kinderbedje met een baby in, een dokter, verpleegster, vroedvrouw en nog een verpleegster rond buiten rijden richting Coveuseafdeling. Zij wisten niet wat ze zagen.
Nadat ze mij verzorgt hadden mocht ik eindelijk naar mijn kindje toe. Zijn hoofdje was opgezwollen en ze wisten niet welke letsels hij had opgelopen. We zouden nog 2 dagen moeten wachten om een scan van zijn hoofdje te maken en het uiteindelijke resultaat te kennen. Hij bleek een bloedstolling te hebben aan de ene kant van zijn hoofdje maar gelukkig lag deze boven de schedel. En hij had ook een schedelbreukje maar deze zou niet moeten geopereerd worden.
Uiteindelijk hebben we na 10 ongeloofelijke zware dagen het ziekenhuis mogen verlaten met een zoontje die het elke dag een beetje beter deed. Toch zijn de komende maanden een zware tijd geweest voor de hele familie.
Hij is nu een flinke jongen geworden en ik ben gelukkig dat hij het heeft mogen halen zonder al te veel schade. Zijn schedeltje is aan de linkerkant een beetje hoger, het lijkt of hij een buil heeft. Echt zichtbaar is het nu ook weer niet hoor. Ik wou gewoon vragen of er nog mensen zijn met dit soort schedelvorm en of er iets aan gedaan kan worden.
Ik wou enkel mijn verhaal kwijt en misschien zijn er nog vrouwen die net zoals ik beslissen om in stuit te bevallen en waar het wel goed gegaan is.
ilse xxx