wie bij 1e keizersnede en wil t nu weer?

Ik heb vorig jaar een keizersnede gehad(na 20 uur weeen).
Ik wil perse nu weer een keizersnede, hoe staan de ziekenhuizen hier tegenover en hoe zijn jullie ervaringen?

gr loona

Hoi,
ik heb bij de eerte ook een keizersnee gehad van 34 uur weeen en toen bleek ook nog dat de baby in stuit lag.
Bij de tweede zou ik ook het liefst een keizersnee hebben. Wat leid je ermee? Niks toch en die rits die zit er toch al. Het is natuurlijk wel zo dat je 6 weken niks mag doen en als je er al 1 rond hebt lopen zal dat niet meevallen denk ik. Heb het bij de gyn. ook aangegeven, maar je kan hier niet zelf voor kiezen. Helaas. Tenzij je het geestelijk niet aan kan, maar dan nog gaan ze niet zomaar over stag omdat er toch risico's aan zitten voor zowel moeder als kind. Heb me er bij neergelegd dat het een gewone bevalling gaat worden.
Succes!
Groetjes cristerve

Hoi,
Ik kwam hier even nieuwsgierig rondneuzen.... op zoek nr "september 2008-forum" en kwam dit berichtje tegen.
Ik heb bij de eerste ook een keizersnede gehad omdat ze na uren weeën en voldoende onsluiting toch niet kwam. Ik heb dit niet als heel vervelend ervaren, maar ging bij de tweede toch voor een "gewone" bevalling. Dat is gelukt! Nu ik zwanger ben van een derde gaat we in eerste instantie weer voor een "gewone" bevalling.
Ik snap wel dat ze niet zo happig zijn op keizersnede's, zeker als er geen medische redenen voor zijn om dit van te voren te plannen. Het gaat toch om weer een litteken en dit is toch een zwakke plek.
Ik zou zeggen, overleg met je gyn. laat je door hem of haar informeren.
Succes er mee!
Groetjes, J

hai,

Hoor heel veel dat ze t niet doen. Vind t zo'n onzin!
Heb je zelf niets meer in te brengen?
Wil die bevalling gewoon nooit meer overdoen!
Die dokters hebben makkelijk praten ja!
In nederland zijn ze met onedrzoek bezig dat er hier nog zoveel babysterfte is!
Nou dat zegt dus al genoeg! In t weekend komt er al helemaal bijna geen gyn.loog aan te pas, heb ik wel gemerkt toen ik op zondag beviel! Echt waardeloos!

gr Loona

Ik heb mijn zoontje (juni 2006)  ook gekregen via een keizersnee  na 27 uur weeën  omdat mijn ontsluiting niet wilde vorderen.  Ik wil niet nog een keer een keizersnee als het aan mij ligt. Vond het vreselijk dat ik 6 weken heel veel pijn had en zou het nu helemaal erg vinden omdat ik dan niet eens normaal voor mijn eerste zoontje zou kunnen zorgen. Mijn litteken doet nog steeds veel pijn en daar baal ik van. Ik ga (weer) voor de natuurlijke bevalling en ik hoop dat het dit keer wel lukt. Je herstelt echt veel sneller van een natuurlijke bevalling, dat zie ik aan al mijn vriendinnen.

De reden dat doktoren niet happig zijn op een keizersnee op verzoek van de patient is omdat er veel meer risico's aan een keizersnee zitten voor zowel moeder als kind  dan aan een natuurlijke bevalling. Een keizersnee is een operatie en daarmee een noodgreep. Een vriendin van mij wilde ook perse een keizersnee bij haar eerste omdat ze bang was voor de bevalling, maar dat doen ze gewoon niet. De enige reden waarom je een geplande keizersnee krijgt is bij een complexe stuitligging of andere complicaties zoals een voorliggende placenta.

Ik hoop voor jou/jullie dat het lukt om een keizersnee te krijgen, maar ik kies er niet voor.

Groetjes, Ruby

Hai loona,

Kan me voorstellen dat je nare herinneringen hebt aan je eerste bevalling vanwege het lange weeen hebben en uiteindelijk toch een kz te moeten. Net alsof je voor niks bezig bent geweest lijkt me. Natuurlijk is het frustrerend en ik kan me voorstellen dat je bang bent voor nog zo'n bevalling.
Ikzelf heb geen kz gehad. Maar het moment dat je kindje geboren wordt en op je buik wordt gelegd is zo mooi. Ik kan het zelfs niet eens uitleggen, het is onbeschrijfelijk.  Ik gun dat iedereen van harte. Met een kz mis je dat moment. Daar komt bij dat een kz een grote buikoperatie is en zeker niet zonder risico's. Je moet er ook heel lang van herstellen.  Ikzelf ga zeker weer voor een gewone bevalling.  

Terug
Bovenaan