wie bij de bevalling

In de vorige topic werd gevraagd wie er bij de bevalling aanwezig zijn.

Bij mijn dochter alleen mijn man. Maar ik voel mij schuldig tegenover mijn moeder, want zij wil er zo graag bij zijn. maar het klinkt een beetje flauw, maar er zit voor mij geen meerwaarde aan.
Ze is heel erg lief, maar ik heb niet het gevoel dat ze wat voor mij kan betekenen op dat moment.
en de vorige keer 'beviel' het me erg goed met mijn man.
Maar ik wil haar ook geen naar gevoel geven

tips?

Doen wat je zelf wil, ook al moet je je moeder daarmee teleurstellen! Een bevalling is zoiets persoonlijks en intiems wat je maar een paar keer in je leven doet. Ik vind dat je daarbij wel voor jezelf mag kiezen! Moet kiezen zelfs! Jij moet de klus klaren dus moet het ook op jou manier gaan vind ik.

Wat moeilijk voor je om dat aan je moeder uit te leggen. En wat jammer dat ze jou eigenlijk een beetje voor het blok zet!
Maar in dit geval zeker wel je eigen keus maken hoor!
Het is een heel bijzonder moment van jullie samen en daar gaat het om.
Ik heb wel van iemand gehoord die in een kraamhotel beviel en dat de ouders daar in een aparte kamer konden wachten. Zo waren ze er toch heel dicht bij.

Of misschien kun je haar vragen om tijdens jouw bevalling je dochtertje op te vangen. Dan kun je het zo brengen dat je dat op zo´n moment het liefst aan haar toevertrouwt

Succes ermee!
En kies voor jezelf hoor!!

Ik begrijp je wel hoor. Ik heb zelf nog 3 zussen en mijn moeder heeft inmiddels van ons allemaal in totaal 11 kleinkinderen gekregen.Ze is echter bij geen enkele bevalling geweest. Wel mijn oudste zus, maar die was tot 2 jaar terug ook verpleegkundige op de verlosafdeling.
Maar ik heb mijn moeder liever ook niet bij de bevalling. Wel wil ik haar graag als eerste zien na de bevalling, want dat is toch wel weer speciaal..
Succes met je keuze.

Terug
Bovenaan