Wie dacht miskraam te hebben, maar had het niet??????

Zijn er meiden die dachten een miskraam gehad te hebben, maar dat het achteraf niet zo bleek te zijn?
Ik heb nog allerlei zwangerschapsverschijnselen, maar dat kan natuurlijk ook door hormonen komen. Ik heb volgens mij op 15 september een vroege miskraam gehad en krijg op 3 oktober voor de zekerheid een echo.
Ik heb toen een kleine bloedprop verloren. Is dit 100% een miskraam of hoeft dat niet perse.
Mijn klachten zijn nog:
Moe
Hoofdpijn
Opgezette buik
Soms misselijk
Pijnlijke borsten.

Ik ben benieuwd naar reacties!

wat irritant dat je pas "zo laat" een echo krijgt. je wil eigenlijk meteen zekerheid. maar goed; een antwoord op je vraag:
een vriendin van me heeft met ongeveer 12 weken een mk gehad: ze verloor ook echt het vruchtje enzo. maar ze bleef zwangerschapskwaaltjes houden. en ze bleef heel lichtjes vloeien. 4 weken later hebben ze een echo laten maken en daar zat het broertje van het afgestorven vruchtje in levende lijve, springend en wel! En dat is nu een gezonde peuter van net 2!
Maar dat is anders dan hoe jij het beschrijft.
Sterkte in ieder geval in deze onzekere tijd.

groetjes
greet

Het zou inderdaad kunnen dat je de ene helft van een tweeling bent verloren - dat komt heel vaak voor, maar vaak merken mensen het dan niet. Het lijkt gewoon op een menstruatie.

Heb je lang gebloed? En wat voor kleur was het? Ik heb met 7 weken nog een innestelingsbloeding gehad, maar met 10 weken was de echo prima in orde. Een innestelingsbloeding is meestal bruinig, met wat slijm.

Wel raar dat je nog geen echo hebt gekregen! Hoeveel weken zou je moeten zijn dan? Vanaf ca. 6 weken kun je het vruchtje zien met een inwendige echo, misschien dat je daarom nog moet wachten?

Heel veel sterkte!!
~Hilde

Hoi, hoi,

Ik heb vorig jaar rond deze tijd een miskraam gehad, toen ik begon te vloeien zei mijn hart al gelijk dat het foute boel was en dat bleek dus ook zo te zijn. Februari dit jaar bleek ik wederom weer zwanger te zijn maar in de 5e week begon ik weer te vloeien ik ging er vanuit dat het weer mis was en moest een week in onzekerheid zitten omdat ik pas met 6 weken een echo kon krijgen. Ik bleef in die week ook zere borsten houden en lichte misselijkheid en omdat het vloeien niet doorzette begon ik te twijfelen of het deze keer om een miskraam ging maar ik durfde niet te gaan hopen uit angst voor slecht nieuws. Bij mijn  miskraam deden mijn borsten geen pijn meer en daaruit trok ik de conclusie dat het niet goed zat, bij deze zwangerschap verdwenen de kwaaltjes dus niet en inmiddels ben ik 34 weken en 3 dagen zwanger! Het kan dus alle kanten op gaan in mijn geval heb ik de negatieve en de postieve kant van de bloedingen mogen ervaren maar je staat nooit meer zo onbevangen in een zwangerschap als je al eens een miskraam hebt meegemaakt. Ik hoop echt voor je dat het allemaal ok is en wil je heel veel sterkte toewensen in deze onzekere dagen, ik weet hoe je je voelt.

Liefs,

Puk

Hoi Heringa

Ik heb 2 jaar geleden een mk gehad , met 5wk had ik een goede echo maar met 8 wk zagen ze dat het hartje niet klopte. Ik wilde niet gecurreteerd worden maar de natuur zijn gang laten gaan en pas met 10 weken is het er af gekomen maar tot die tijd heb ik nog een extra echo gehad omdat ik het niet kon geloven dat het niet goed was omdat ik nog alle zwangerschaps verschijnselen had. Maar helaas was het echt niet goed. Op het moment dat het er af kwam heb ik heel veel bloed verloren en een vrucht ter groote van een blinde vink.(sorry maar daar kon ik het het beste mee vergelijken).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook twee keer gevloeid maar uiteindelijk hadden we toch na negen maanden een prachtige dochter in onze armen. Dus er is zo weinig van te zeggen zonder echo of het nog goed zit of niet. Ik zal voor je duimen dat het bij jou nog wel goed zit en dat je een goede zwangerschap zal hebben.
Heel veel sterkte in deze spannende tijd.

Groetjes Linda

Hoi,
Heb zelf ook kort geleden een mk gehad.
Alleen veel bloedverlies, maar nauwelijks buikpijn/klachten.
De vk dacht misschien ook aan een evt tweeling, en zei dat dat juist heel weinig voorkomt!!
Ik heb het vrucht/zakje en placenta ook kunnen opvangen, en wist zelf al dat het over was.
Als jij er toch nog een goed gevoel bij hebt..dan kun je best gelijk hebben. Voor mij was het gewoon meteen heel duidelijk mis.
Ik voelde dat sterk nl.
Kreeg diezelfde avond een echo en toen kon je alleen nog zien waar het had gezeten.
Heel verdrietig en moeilijk.
Nu wachten we wanneer ik ongesteld ga worden, om verder te kunnen.
Zit op dag 30 nu..balen want heb normaal een nette cyclus van 28/29 dg.
Hoop dat dat snel weer goed zit.
Veel succes, en een echo heeft met 6 wk ofzo niet veel zin, omdat het gewoon geen zekerheid geeft.[ dit voor de mensen die het raar vinden dat je zolang moet wachten op een echo]
Als je dan al iets positiefs zou zien, kan dat een week later nog mis zijn, omdat het heel pril is..
Ze willen je gewoon geen valse hoop geven, al is het voor jou misschien even een opluchting.
Ik vond het toen ook raar hoor, maar snap het nu wel.
Heel veel succes nogmaals, en laat je weten hoe het gaat?
Groet R

Hoi Greet,

Wat een verdrietig, maar toch ook heel mooi verhaal. Maar de kans dat je dat meemaakt lijkt mij heel erg klein.

Hoi Ueberhilde,
Ik heb wel bijna een week gevloeid. In het begin oud bruin en later helder rood zoals een menstruatie. Ook 1 keer een wat grotere bloedprop verloren.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het een innestelingsbloeding was.
Ik was nog geen 5 weken zwanger, dus ja, daarom moet ik zo lang wachten.

Hoi Puk,
Nee inderdaad, ook ik zal straks extra blij zijn als ik opnieuw zwanger mag worden. Je wordt toch even met je neus op de feiten gedrukt he!

Hoi Linda,
Je hebt bij twee zwangerschappen bloedverlies gehad. Zat daar ook een stolsel bij of dat niet echt?

Hoi RW,
Ik hoop dat als het bij mij weg is dat ze dan ook nog kunnen laten zien waar het gezeten heeft ofzo. Dan kun je het denk ik allemaal wat beter plaatsen. Toch?

Maar goed, mijn verstand zegt dat het weg is, maar mijn gevoel gaat er heel af en toe nog tegenin. Ik heb constant zo'n opgeblazen gevoel in m'n buik. Echt heel irritant. Hij is ook echt een stuk dikker. Hoe kan dat nou? Pfff, ik moet nog een dag of 6 wachten tot de echo. Maar goed, als ik daarna meer weten zal ik hier even een berichtje plaatsen om te laten weten hoe het was.

Bedankt voor jullie lange verhalen. Toch fijn dat er mensen zijn die met je meeleven. Aangezien in de omgeving dat eigenlijk niemand dat doet. Ik denk toch dat het onderschat wordt. Niet dat ik er mega verdrietig over ben, maar behoefte om erover te praten heb ik eigenlijk wel.

Groetjes!

Terug
Bovenaan