wie doet er ook zo'n cursus?

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Ik heb me opgegeven voor de zwangerschapscursus 'Samen Bevallen' waar m'n man en ik binnenkort mee gaan beginnen. Ik vind het wel spannend allemaal, ben voor het eerst zwangeren heb dus ook geen ervaringen met zulke cursussen/gym.
Hier in de buurt wordt geen leuke gym gegeven volgens de verloskundige en meerdere mensen die ik ken, dus ik heb voor iets anders gekozen.
Omdat het ook wel goed is dat m'n man wat meer betrokken wordt bij m'n zwangerschap, lijkt me dit een goede keus.
Helaas wordt het niet vergoed en kost het me wel 150 euries (10 avonden).
Heeft er iemand ervaring met deze cursus of gaan jullie nog wat doen??

xx Syrah

Zelf heb ik gewoon gym gedaan.
Dat is hier echt ook gewoon gym, erg leuk! Eerst een half uurtje theorie en vragen etc en dan een pittige aerobics achtige warming up/ gymsessie en dan nog op de matjes ademhalen/ ontspannen/ puffen.

Was erg blij met het feit dat het zo ging, want ik had na zo'n sessie echt het idee wat gedaan te hebben en daar ging ik toch voor??? En voor de gezelligheid eigenlijk ook en dat is ook gelukt: genoeg gelachen met zijn allen.

SamenBevallen leek mij ook wel wat toen ik zwanger was van de eerste, maar toen waren we te laat met opgeven.... en nu was het niet praktisch meer. Ten eerste omdat we allebei al een bevalling door zijn gegaan natuurlijk en ten tweede omdat we met de oudste zaten. Hij is pas 1,5 en wij hebben geen vaste oppas om te laten komen, dus dan had hij 10 weken een avond naar opa en oma gemoeten en dat voor een cursus..... vonden we een beetje overdreven eigenlijk....

Maar het leek ons dus ook leuk en ik hoop dat jullie het ook zo zullen ervaren!

Groetjes,
Marije (36wk en 6 dgn)

Hoihoi,
Wij (mannetje en ik) hebben cursus bevallen gedaan www.cursusbevallen.nl en dat is ongeveer zoiets als samen bevallen. Wij vonden het een erg leuke cursus. Wel veel theorie en weinig praktijk zeg maar, maar dat vond ik eigenlijk wel een voordeel. Als je één keer geoefend hebt met puffen en met masseren dan kun je daar verder thuis mee stoeien. (bijvoorbeeld op bed ipv op zo'n hard matje )
Mijn medecursusten waren ook allemaal positief, een dame  is er nog een Mensendieck cursus bij gaan doen, die wilde toch meer "oefenen" zeg maar, maar zij vertelde ook dat ze daar eigenlijk niks nieuws hoorde en dat alles wat aan bod kwam ook al op cursus bevallen was verteld. Beetje overbodig en  zonde van het geld dus (om hem er als tweede cursus bij te doen).

Heel veel plezier op cursus!

Groetjes Saskia 34 + 2

Hallo

Mijn man en ik volgen de cursus, dat wil zeggen hij is nu afgelopen, maar er blijven bijeenkomst avonden tot dat iedereen bevallen is.
Waar gaan jullie hem volgen?? En bij wie?
Zover ik weet is het maar 1 organisatie. Die oorspronkelijk in Den Haag zit, maar Sytske die komt enkele dagen per week naar limburg om daar de cursus te geven. Wij volgen hem dus in Beek. Wij betaalden 195 euro. En ik moet zeggen echt de moeite waard. Je krijgt allerlei dingen geleerd en je krijgt veel mogelijkheden te zien. Waar je dan zelf de voor jou geschikste uit kan zoeken. Wat ik verder erg pretttig vind is dat ze ook een beetje het alternatieve cirquit bewandelen. Dus veel op natuurlijke basis. Echt alles van de hele zwangerschap komt aan bod, partners worden heel goed er bij betrokken en daar kun je dus straks als vrouw fijn op terug vallen op het moment dat je in de stress raakt.Verder vond ik het heel erg fijn dat we een rondleiding kregen in het ziekenhuis op de verloskamers. We hebben daar heel veel vragen kunnen stellen echt super.
Dus ik zou zeggen ga ervoor. Wij hebben er heel veel aan gehad, en nu nog kan ik als ik wil bellen als ik vragen heb, als straks de bv niet goed gaat enz. Ze hebben een heel team paraat met dokters, vk, lactatiekundige, therapeuten en veel in het alternatieve aromatherapie Haptonomie enz enz. Erg prettigmocht je het nodig hebben.

Veel suc6 geniet van je zwangerschap

Groetjes Doortje 39,1 weken

Hoi Syrah,

Mijn man en ik hebben ook de cursus samen bevallen gedaan, inmiddels wel ruim 2 jaar geleden maar het was vooral gezellig. Ik was wel blij dat het na 10 lessen erop zat want je moet het wel treffen met de mensen die er zijn. Ik heb nu nog met 1 moeder contact. Wat ik belangrijk vond was dat mijn man meer betrokken raakte bij de zw.schap en komende bevalling, dat is gelukt en dus was mijn doel bereikt(nu scheelde het ook dat ik kraamverzorgster ben en al heel vaak bij een bevalling heb geassisteerd) Tijdens de bevalling van Isabelle heb ik niet heel veel aan de cursus gehad want ik heb uiteindelijk een ruggeprik gehad en pas bij de persweeen werd die uitgezet. Ik ga nu Yoga doen, dat is puur voor mezelf, ik hoop me wat te kunnen ontspannen. Marvin weet ongeveer nog wat er moet gebeuren tijdens het puffen en voor hem hoeft een cursus dus ook niet meer.

Ik wens jullie heel veel plezier tijdens de cursus

Groetjes Odette(26+2)

Terug
Bovenaan