Wie doet er wel eens liga door de fruithap?

Hallo zomermoeders,
mag ik weer een keertje van jullie paar-maanden-extra-ervaring gebruik maken?

Mijn kleine meid is bijna 6 maanden, en krijgt b.v. Ze was niet zo goed gegroeid, nu zijn we van de weeromstuit maar direct met fruithap begonnen. Niet dat ik hier een spectaculaire gewichtstoename van verwacht, maar we vonden het een mooi moment.

Nu is mijn vraag of jullie wel eens liga door de fruithap prakken. Hoe bevalt dat? En pureer je dat of laat je het grof?

Ben benieuwd!

groetjes
Mandarijn van het najaarsforum  (ik mag wel Peer van m'n nick maken, want tot nu toe heeft ze alleen peer op )

Hallo,

Als je liga neemt voor 4 maanden die kun je makkelijk verkruimelen en dan lost het als het ware op.
Krijg je een gladde massa.
Merel krijgt weleens sinasappelsap met een ligaatje erdoor.
Merel nu 7.5 maand kreeg met 6 maanden al volop groente en fruit hap.
Een van mevrouws favorieten (gedroogde) abrikoos met appel en banaan met meloen

Hoi hoi,

Ja hoor als de massa bijvoorbeeld zo dun was dan deed ik daar wel eens een halve liga ofzo door. Meestal deed ik het ff goed kapot stampen in een vijzel.

Favo van Jennifer is ook gedr. abrikoos met appel (ff koken) hmmmm!

Gr. Ilone

Hoi Mandarijn,

Ja, Sven krijgt ook een halve liga door zijn fruitpapje omdat meneer echt onverzadigbaar leek. Bij hem is het dus ter extra vulling (het is hem gelukkig niet aan te zien dat ie kan blijven eten).

Ik heb zo'n speciaal bakje waar ik de mixer op kan zetten dus daar gooi ik het fruit in en ook al de liga. Dan mixen en klaar is kees.
Sven is dol op banaan (mag ie alleen niet teveel omdat het stoppend werkt) en ook mango gaat erin als koek!
Eigenlijk alles wel behalve kiwi....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

quote: Maikje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-04-2008 16:32:57'));

Hoi Mandarijn,

Ja, Sven krijgt ook een halve liga door zijn fruitpapje omdat meneer echt onverzadigbaar leek. Bij hem is het dus ter extra vulling (het is hem gelukkig niet aan te zien dat ie kan blijven eten).

Ik heb zo'n speciaal bakje waar ik de mixer op kan zetten dus daar gooi ik het fruit in en ook al de liga. Dan mixen en klaar is kees.
Sven is dol op banaan (mag ie alleen niet teveel omdat het stoppend werkt) en ook mango gaat erin als koek!
Eigenlijk alles wel behalve kiwi....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

weet je dat je kiwi pas vanaf een jaar mag geven? Daar zijn de darmen anders nog niet aan toe.

Hier doe ik ook een liga door fruit wat erg dun is, zoals bijv. gepureerde sinaasappel (sinaasappel mag pas vanaf negen maanden) en daar smult Stijn van. Ik doe liga tweede stap omdat ik eerste stap zo hard vind.

Groetjes van marloes

Hoi Mandarijn/Peer

Ook wij doen weleens Liga door Dylano zn fruit hoor. Maar dan idd vooral met fruit wat best sappig is. Het maakt het wel wat zoeter, maar ach... Tussendoor krijgt hij nooit geen Liga oid.

@Marloes: Kiwi's pas met een jaar??  Dylano zat met de 6mnd al aan de kiwi, en vind het erg lekker!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan