Wie ervaring met bekkenklachten begin zw die later verdwenen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu ruim 13 weken zwanger van mn eerste kindje en heb al een aantal weken last van pijn in mn liezen, bovenbenen en stuitje. Deze pijn heb ik niet tegelijk op deze plekken, maar wisselt af en is ook met vlagen.
Vandaag met de VK over gehad en het zijn bekkenklachten. Dit kan door het weker worden van de botten komen door de hormonen en dan gaat het nog minder worden of het blijft de rest van de zw.
Nu is de pijn in mn benen al een tijdje weg, maar heb nu erg veel last van mn stuitje.

Wie heeft ook deze klachten gehad en zijn ze later weggegaan ( of niet)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Anoek

Ja ik heb dat ook gehad. Begon rond de 12 weken en ik had verwacht dat het erger zou gaan worden maar vanaf een week of 20 had ik er geen last meer van. Volgens mijn vk hebben mijn spieren het rekken van de banden opgevangen. Ik hoop dat het bij jou ook zo verloopt

Hoi Juf,

Dat zou wel erg fijn zijn! Het is bij mij begonnen met een week of 9/10.
Ik wacht het maar rustig af, maar hoop het echt. Maak me er wel een beetje zorgen om.

Bedankt voor je reactie. Stem me wel weer positief!

Liefs

Hoi Anoek,
ik had vanaf een week of  15 milde klachten in m'n bekken / onderrug, vooral als ik lang achtereen in dezelfde houding zat. Om erger te voorkomen ben ik 3x naar de fysio geweest, voor wat advies. Dit heeft goed geholpen! Het is uiteindelijk helemaal over gegaan.

groetjes
Mandarijn

Hoi hoi,

Ik heb er sinds vorige week ook last van. Zelfs zo erg dat ik soms ff niet meer kan lopen en ik ben nu pas 8 weken zwanger! Krijg nu fysio en heb een luchtring bij de thuiszorg op moeten halen zodat ik mijn stuit wat ontlast met zitten.

Vind dit heel jammer en hoop dat het gauw over gaat. Met werken is het nl ook niet echt te doen en het kost me veel energie heb ik het idee.

Ik heb er ook een flink aantal weken last van gehad in het allerbegin, kon niet uit het bad komen gewoon, zo'n pijn maar ging vanzelf weg, pas na 30 weken kwam het weer terug.
Ik hoop dat het voor jou ook snel wegtrekt, probeer zo bewust mogelijk te bewegen, niet te snel willen,   je lichaam krijgt wel een optater van die hormonen dus wees beetje lief voor je lichaam.

Wat heeeel lekker is, is zwemmen! Dus ga lekker naar de thermen (andere zwembaden vind ik altijd veel te koud brrr) en ga efkes een paar uur dobberen..

hoi,

ik had er vanaf 9 weken last van, kon op een gegeven moment niet eens meer lopen, zo erg was de pijn. Vooral als ik op moest staan van de bank ofzo. Ben 2x in de week naar de fysio gegaan en het heeft geholpen. Gisteren was de laatste keer dat ik er naartoe moest gaan en heb nergens meer last van.

Groetjes Sharon.
20+6

Hoi Anouk, herkenbaar, hoor. Zelf ook een 'bekkenklant', maar redelijk op te vangen. Ook bij mij begint het in het eerste trimester van de zw.schap en het wordt langzaamaan toch wel wat gevoeliger. Als ik mezelf aan een aantal leefregels houd en goed naar mijn lichaam luister, dan zing ik het redelijk goed uit tot het einde van de zwangerschap. De grootste les voor mij is om niet eigenwijs te zijn en toch maar te vragen aan manlief om te stofzuigen, of om zware dingen te tillen; niet te ver of te lang te lopen (of met zo'n band die je kunt ombinden) enz. enz. Succes ermee, ik hoop dat het bij jou zo gaat als bij mij: lastig, maar goed vol te houden.

Terug
Bovenaan