Wie ervaring met blaasontsteking?

Hai meiden,

Heeft 1 van jullie kindjes al eens blaasontsteking gehad?

Mette klaagt al een week of 3 over pijn in haar kruis maar tot op heden konden we er niet achter komen wat het was. Gisteren plaste ze een hele dag niet en stond ze de boel steeds op te houden. Ik heb de dokter gebeld met dit verhaal en die vermoedde een blaasontsteking alleen schreef hij niks voor omdat ik geen urine op kon vangen. Mette zit vaak op de wc of het potje maar tot op heden komt er nog niks uit en tja gisteren plaste ze zowiezo niet dus dan kun je ook geen test doen. Het heeft heel wat overtuigingskracht gekost om de ha toch zover te krijgen dat ons meisje iets kreeg tegen de pijn want het leek gisteren ineens heel erg te worden. Uiteindelijk heeft ze een antibiotica gekregen en moeten we achteraf testen mbv een plaszakje. Het is dus niet zeker dat ze blaasontsteking heeft dus ben ik heel erg benieuwd of hier kindjes zijn die het hebben gehad en wat de symptonen waren.

gr.ing
ps hierdoor is ze waarschijnlijk ook huilend van de pz gekomen.

Ik heb het vroeger heel veel gehad, toen ik een jaar 2 was.
dus ook veel kuren. Maar ik werd dan gekaterirseerd omdat ik ook nog niet zindelijk was.

Idd buikpijn, vaak, maar weinigplassen etc.

Sneu voor je kleine meid, hoop dat ze snel opknapt

Gr Linda

Ryan heeft meer blaasontstekingen gehad dan ik kan tellen maar toen was hij wel een stuk kleiner
ik deed idd altijd een plaszakje om
nu nog als ik iets vermoed
als het troebel is weet ik al genoeg .
Ryan keerde altijd in zichzelf maar plaste wel
alleen hij plaste vaak kleine beetjes.

ik hoop dat je door middel van een plaszakje wat op kunt vangen (zo nodig 's nachts plakken)

niet elk kind heeft pijn met plassen dus dat is lastig

ik hoop dat ze snel opkanpt en vind wel dat je huisarts wel eerder een plaszakje had kunnen adviseren.

succes meid en hopelijk is je meisje snel weer beter

ps als ze slaapt kun je haar vinger toppen in een bakje koud water doen zodat ze gaat plassen want asl het zakje te lang om blijft heb je kans dat het gaat lekken

groetjes moekje

Hoi hoi,

Eva wordt echt DOODZIEK van een blaasontsteking. Ze krijgt van het ene op het andere moment hele hoge koorts. Ze aat overgeven en is echt een zielig vogeltje. Ze plast vaker kleine beetjes, maar dit valt later pas op.
Maar Eva heeft ook al een keer een bacteriele infectie gehad aan haar plasser. Dit gaf ook veel pijn en ongemak. Hier heeft ze toen een zalf voor gekregen.

Succes met je kleine meid.
Karin

Zelf geen ervaring, maar een vriendin van mij haar dochtertjes had het ook regelmatig.

Hopen dat de antibiotica snel aanslaat. Beterschap met je meissie!!

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan