Wie ervaring met de bolletjes Utrogestan qua bijwerkingen?

Haaai dames,Ik zit (helaas) alweer in ronde 5 van de IUI’s. Had zoooo gehoopt dat het al eerder raak was geweest. Toen wij zijn begonnen met hormomen spuiten heb ik bij 2 menstruaties paar dagen voor NOD afscheiding gehad. In de hoop dat dit weg zou gaan door hormomen hadden we dus ook gekozen voor IUI met hormomen. Afgelopen ronde’s geen last meer gehad maar afgelopen keer (poging 4) ineens wel weer. Nu heeft mijn arts voorgesteld om na de inseminatie Utrogestan bolletjes in te brengen. 2 maal daags 1 bolletje 100mg. Ik hoor/lees diverse verhalen hierover maar zou graag van jullie willen weten wat jullie ervaringen hiervan zijn. Bijwerkingen, hoeveel last, zwanger ermee geworden en dergelijke?

Ik heb het vanaf de start met IUI gebruikt en was bij poging vier zwanger. Ik vond het vooral irritant dat je altijd mee moet nemen en overal en nergens in moet brengen ( ik moest 3x per dag twee stuks en de middelste was dus vaak op werk) en dat het troep geeft. Je moet echt standaard inlegkruisjes dragen. Ik had wel wat hoofdpijn de eerste pogingen, maar volgens mij was dat van de hormonen die ik moest spuiten.

Hoi hoi,

het geeft idd wT rommel maar verder geen bijwerkingen gehad. 
Wij hebben met iui geen utrogestan gebruikt maar wel met ivf eerste poging direct raak. Nu voor de tweede maar geen utrogestan gekregen 1 maal miskraam en 1 maal niet raak. Bij de volgende poging ga ik het toch weer vragen. Veel succes

@tulipaa: Dat het rotzooi is had ik al begrepen als ik zo de verhalen moet geloven. Dan gaan we maar een boel inlegkruisjes halen zodat ik altijd genoeg heb ?. Mijn progesteron was eigenlijk altijd goed maar bij deze poging wilde ze het toch een gaan proberen met Utrogestan, dus ik ben benieuwd!

@happy s: met rommel valt te leven. Met de bijwerkingen ook hoor haha, maar was ook benieuwd naar andere bijwerkingen. Hoor er zoveel verschillende verhalen over. Maar bij jou pakte het positief uit, Fingerscrossed dat dat het bij mij ook doet ??
Liefs ankie 

In België schrijven ze dit standaard voor bij vrouwen met vruchtbaarheids(problemen). Vriendin heeft het bij 1e IVF poging gebruikt en zwanger. Baat het niet dan schaad het niet.
Ik wil het eerst een maand gebruiken voordat we gaan starten met IUI.
Hopelijk vind de gyn dat ook goed, ik ga er voor strijden.

Terug
Bovenaan