Wie ervaring met de phil and teds voor 2 kindjes?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Omdat   Mette 1,5 is als onze 2e wordt geboren zijn we op zoek naar een duowagen. Eerst gingen we voor de easywalker maar gisteren sprak ik een vrouw die een phil and teds heeft en die was er erg enthousiast over. Het sprak ons ook wel aan omdat je hem ook als eenlingwagen kan gebruiken. Bij de easywalker zitten de kindjes naast elkaar en bij de phil and teds achter elkaar. Ik twijfel alleen bij de phil en teds aan het achterste deel. Is het niet te benauwd als het babynestje erin zit want op de plaatjes ziet het er wel benauwd uit. Tevens vind ik het wandelwageninzetje achter zo krap lijken.
Wie o wie heeft er ervaring met deze wagen? enne wat is precies het verschil tussen de phil en teds classic en de andere types?

Tevens ben ik ook even benieuwd vanaf welke leeftijd een kindje een lekker stuk bv een kwartiertje naar het winkelcentrum kan lopen?

lfs ing

Hoi Inge,

Ten eerste nog van harte met je nieuwe zwangerschap! (ik ben een trouwe 'fan' en heb je verhalen veel gevolgd;  ik heb ook een erg moeizaam traject als jij doorstaan  voor mijn eerste zwangerschap, vandaar). Ik hoop dat alles goed gaat.

Zelf heb ik inmiddels 2 kinderen (en van 3 1/2 jaar  en een van 9 maanden) en wij hebben ook een Kiwi Explorer (andere naam voor Phil en Teds). Eerst een enkele, maar met de komst van de tweede, omgebouwd tot een duowagen. Wij zijn er superpositief over. Wij zijn dan ook wel echte buitenmensen en houden van lange wandeltochten. Het is een superdegelijke en comfortabele wagen. Wij hebben zelf het model van zo'n 5 jaar geleden en daarbij is de combi van baby en peuter idd wat krap, maar het nieuwste model is m.i. toch al wat optimaler ingedeeld  (en lichter!!).

Op het moment kunnen allebei de kinderen in de peuterstand, waarbij ze allebei m.i. ruimte genoeg hebben.

Hoever een kind van 1.5 kan lopen hangt natuurlijk erg af van haar fysieke vermogens op dat moment (kan ze al lopen? etc) en haar karakter. Ik weet van onze oudste dat 'even' ergens met hem heenlopen zonder wagen eeuwig duurde. Hij had nl. een zeer vastomlijnd idee van waar hij heen wilde en waar niet! Haha. Ik zou er dus maar niet van uit gaan dat jouw dochter wel even meeloopt naar het winkelcentrum...

Succes met kiezen.
X Roosmarijn

PS: Intussen komt onze Kiwi opnieuw erg goed van pas... ik ben nl. (TOTAAL onverwacht, door  de anticonceptie heen) net zwanger van ons derde kindje! Vijf weken pas, dus nog superpril, maar het is ozo welkom. Echt een supersurprise. Kan het nog maar nauwelijks geloven...

Terug
Bovenaan