wie ervaring met FLUSHEN.........???

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,
ben een tijdje hier niet geweest om even afstand te nemen.we zijn nu een jaar bezig met iui m.b.v.kid.
heb net de 6 de iui achter de rug met clomid,pregnyl,progestan en parlodel.Zo naderhand al heel wat middeltjes erbij.
Maar nu heb ik dus een vraag.
als deze iui weer mislukt dan wordt ik geflusht! nou toen de gyn dan zei dacht ik wat is dat nou weer.In gewoon nederlands is het je eileiders doorspoelen.weer wat geleerd,maar het kan wel helpen natuurlijk.kan pijnlijk zijn zei de gyn,maar nu mijn vraag wie heeft hier ervaring mee en wanneer in je mmm heb je dit gekregen .ben erg benieuwd want er is niet zoveel van bekend.
ik wacht het af en ondertussen zit ik weer in de wachweken nod. 21 feb.
dus voor iedereeen sterkte en succes.
groet gp.

Hoi GP,

Hier in Nederland is het ook erg bekend maar dan onder de naam HSG.

Ik heb het aan het begin van de MM gehad voordat ik aan IUI begon.
Ondanks dat bij mij alles goed zat heb ik het als ZEER pijnlijk ervaren. Ik had het gevoel alsof ik opgeblazen werd.
Je krijgt een klemmetje op je baarmoedermond, wat ook zeer vervelend aan voelt, daarna word je baarmoeder volgespoten met contrast vloeistof wat doorloopt naar je eileiders. Via een schermpje kunnen ze dan zien of je eileiders toegankelijk zijn en de vloeistof goed door loopt. Zo niet, dan zit er een verstopping wat hopelijk weg gespoeld word door de vloeistof.

Je moet maar even rond neuzen hier op het forum want er staan hier veel ervaringen van meiden die een HSG hebben gehad. Bijna iedereen hier heeft het wel een keer gehad.

Je moet je maar niet te veel vast houden aan de ervaring of het wel/niet pijnlijk was want dat wordt door iedereen anders ervaren. De 1 vond het niets voorstellen terwijl de ander door de grond gaat van ellende  (zoals ik).

Succes ermee

Kruimel

Ik vind het trouwens wel erg raar van je arts dat je nu pas een HSG krijgt. Straks heb je 1 of 2 verstopte eileiders en dan heb je al 6x IUI verspilt. Dat zou erg zonde zijn.

hoi kruimel,
ik heb de eerste 3x iui in eigen cyclus gehad en toen 3x met hormoonstimulatie en nu dus dan flushen.Maar nu je het zegt dat het HSG heet,daar heb ik wel van gehoord.
Maar ik zit eerst nog in de wachtweken,maar als ik jou zo hoor dan hoop ik dat ik zwanger ben want dat lijkt me geen pretje.groet gp.

Ha GP

Ik heb 2 weken geleden dat onderzoekje gehad. Ik moet zeggen het was geen pretje. Het voelt aan als of je enorm heftige menstruatie krijgt( je baarmoeder gaat nl samentrekken)
Maar als ze het "cupje" er weer af halen dan is mijn ervaring dat je niks meer voelt!
En achteraf is mij alles reuze mee gevallen!!
Nou in ieder geval succes!
Gr Moppie

Hai,

Ik heb dit onderzoek gehad tijdens de onderzoeksfase en de hele boel bleek dicht te zitten. Uiteindelijk kon er 1 eileider opengemaakt worden en vlak daarna was ik gek genoeg zwanger ondanks het slechte zaad en het vijandige slijm! Werd een mk maar toch!!! Het is zeker zinvol om dit te doen. Je bent ook een paar maanden extra vruchtbaar. Ik heb eerst de normale hsg gehad maar omdat alles dichtzat was het TE pijnlijk en is het daarna onder narcose gedaan. Maargoed niet iedereen heeft zoveel pijn hoor. Er zijn genoeg verhalen bekend hier van meiden die het goed te doen vonden.

Succes!
gr.Ing

Hoi,

Ik heb nadat mijn vriend  was nagekeken  eigenlijk direct een HSG gehad (januari 2007). Ik zag er erg tegenop, eigenlijk ook door alle verhalen die je erover leest. Maar het is me echt 100% meegevallen.  Het enige wat een  beetje een onprettig gevoel was was het moment dat hij het cupje op mijn baarmoedermond  zette om de vloeistof mee in te spuiten maar verder heb ik er niets meer van gevoeld en was het  voorbij voor ik er erg in had.  
Probeer zo neutraal mogelijk naar het onderzoek te gaan, het kan erg meevallen.  
Heel veel succes!  

Groetjes  Rosie  

Terug
Bovenaan