Wie ervaring met Gazelle Bloom of de Sparta Amazone-mamafietsen?

De titel zegt het al; tips en ervaringen zijn welkom. Zoek nl een goede mama-fiets voor creche-vervoer, boodschapjes doen met Eline en om naar m'n werk te fietsen (paar km is de enkele reis). Lees nl nogal wat verschillende positieve en negatieve dingen op internet, kan nog niet goed kiezen... Heb vandaag proefgereden op een Sparta, reed wel lekker vond het stuur alleen nogal breed.M''n huidige fiets is niet baby-proof, te slap en de instap is nogal krapjes met een zitje op het stuur.

Alvast bedankt!

Zelf heb ik denk al zo'n 3 jaar de Amazone fiets.
Inderdaad is het stuur redelijk breed, maar dat went erg snel.
Ik ben enorm tevreden met deze fiets, je hebt genoeg ruimte tussen het zitje en jezelf en de fiets is erg stabiel.
Kindje in het zitje zetten is absoluut geen probleem, de fiets heeft geen neiging tot omvallen of zo.
Het monteren van een gmg stoeltje is wel een flinke klus maar gaat uiteindelijk wel, een Bobike schijnt er makkelijker op te passen.
Misschien wel een minpuntje is de grote draaicirkel die de fiets heeft maar dat komt doordat het stuur ook niet om kan slaan en ja dat is dan weer een pluspuntje.
Succes met het maken van je keuze.

Ik heb de Gazelle Bloom. Prima fiets, erg blij mee.
Het zijn beide goede fietsen, ze hebben zo hun plus-en minpunten, maar het zullen maar kleine verschilletjes zijn. Ik vond het stuur van de Sparta ook niet zo lekker fietsen (maar het went vast) en ik vond de Gazelle net wat lekkerder.

gr,
Sabine

Hoi,

Ik heb een andere, de bsp-seine. Een ideale fiets en het stuur is niet zo'n chopper model. Hij rijdt super is heel stevig, blijft goed staan met kind/buggy/boodschappen en is een stuk goedkoper dan de gazelle of sparta.

Groetjes, KT

Hoi. Ik heb zelf de Union  Flora, te koop bij Halfords. Deze fiets is goedkoper (500 euro)  dan de Sparta of Gazelle. Ik ben er zelf nog niet mee weg geweest met mijn dochtertje maar hij rijdt wel lekker. Hij heeft ook zo'n breed stuur en een mechanisme dat het voorwiel niet kan opslaan. Misschien ook een optie?
Succes met je zoektocht.

Heb een Sparta Amazone gekocht, vond nl niet zo veel verschil in de testritten zitten tussen de Gazelle e/d Sparta. Wou wel een fiets bij een fietsenzaak hier in de buurt, als er dan wat mee is kan ik er zo even heen. En nu hoop ik op zon het aankomende weekend, dan kunnen we ons 1e mini-ritje maken met z'n tweetjes! Of met z'n drietjes als papa ook de reactie van Eline wil zien natuurlijk!

Ik heb de Gazelle Impala, geen echte mama fiets. om de reden dat ik er ook mee wil blijven rijden als de kids zelf fietsen...En dan zou ik persoonlijk de mamafiets voor mijzelf een beetje lomp vinden..!
Verder heb ik alle afstanden omgemeten (afstand zadel- stuur) en die zijn op 1 of 2 cm hetzelfde als bij de mamafiets! Ik kreeg zelfs het advies om een 'gewone' fiets te kopen omdat het verschil minimaal is... Ook kreeg ik de info dat het standaard van een gewone fiets steviger was dan die dubbele van de mamafiets , omdat die nog eventueel naar 2 kanten om zou kunnen vallen en door het grote standaard op mijn fiets is er geen beweging!
Je zou als je het zelf prettig vindt ook het stuur van de mamafiets om een gewone fiets kunnen laten zetten en later weer ombouwen!
Ik heb de fiets sinds augustus en we fietsen dagelijks, hij rijdt heerlijk en ik kan geen minpuntjes bedenken!
Behalve over het Bobike fietsstoeltje... zal daar meteen een nieuw topic over openen!

Liefs L81

Terug
Bovenaan