Wie ervaring met IVF/ICSI in Gent of ergens anders in het buitelnland????

Hallo allemaal,

Het is al enige tijd geleden, dat ik zelf actief ben geweest op dit forum. Maar toch blijf ik altijd nieuwsgierig en toch blijf je af en toe toch ook wel weer meelezen.
Wij staan aan het begin van onze 3e ICSI behandeling. Helaas zijn de 1e 2 behandelingen niet geëindigd in een zwangerschap. Moet wel zeggen, dat deze 3e behandeling toch emotioneel wel zwaar gaat wegen. Het is tenslotte de laatst betaalde behandeling en daarna moet je zelf gaan betalen.
Mijn vraag is of dat er hier meiden zijn, die ervaring hebben met IVF en ICSI in Gent. Wij gaan namelijk voor deze keer naar Gent en niet naar Rotterdam.
eind augustus start voor onze weer een spannende tijd.
Kan iemand mij vertellen bijvoorbeeld, hoe het daar gaat met behandelingen? In Rotterdam heb ik nooit een rekening in mijn handen gehad aangezien die direct werden doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij, maar hoe gaat dit in Gent?
Ik heb onlangs een brief van Unive gekregen, dat je recht heb op een vergoeding gelijk aan de prijzen die hiervoor in Nederland gelden. Unive zegt tot € 1668,00 te vergoeden excl.medicijnen. Maar ik snap dit niet, want de eerste 3 pogingen worden toch gewoon vergoed? Dan red je het toch nooit met die € 1668,00 ook al is dit excl.medicatie?
Dit alles vind ik echt super onduidelijk en het is gewoon vervelend, dat je je dan onbewust ook nog moeten afvragen of het financieel dan wel goed afgehandeld wordt.
En ik hoor ook iedere keer, dat je alles moet voorschieten in Gent? Laten we dan eerlijk zijn, het gaat hier niet om €100,- toch?
Ohhh bah...we willen zo graag een kindje en dan moet je je toch ook hierom nog zorgen maken.....bah!

Ik hoop dat er hier ook meiden zijn, die in Gent een behandeling ondergaan en die misschien hun ervaringen willen delen met mij?

Super bedankt alvast.

Hai Famke,

Ik heb zelf geen ervaringen in het buitenland, maar volgens mij kunnen ze je in het buitenland wel een indicatie geven over dat bedrag. En volgens mij is de medicatie ook een hoog bedrag en als je dat erbij op doet klopt het wel zo`n beetje. En unive vergoed toch 4 keer als je het duurste pakket hebt.

Nou iig veel succes.

Iris

Hoi Famke,

Ik heb volop ervaring in Gent! Ik heb een groot deel van mijn ICSI-behandelingen in Nederland gedaan (tot en met punctie) en voor de bevruchting van de eicellen en de terugplaatsing zijn wij naar Gent geweest.
En met resultaat! We hebben inmiddels een prachtige dochter van 2,5 en zijn inmiddels 23 weken zwanger van een tweeling!
Allereerst wil ik zeggen dat ze daar erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Ze namen in ieder geval de tijd voor ons. Het ziekenhuis ziet er ouderwets uit, maar ze zijn er erg kundig.
Voor wat betreft de financien; Ja, het loopt er anders als in Nederland. Wij moesten toen we er voor het eerst kwamen naar 'de kas'. Dat is de plek waar je ponsplaatjes moet laten maken, maar ook de plek van een deel van de betalingen. Als mijn man de eicellen komt brengen (zijn sperma ligt in Gent opgeslagen) moet hij eerst langs de kas om een betaling te doen. Wij komen er al 3 jaar in totaal en ik weet me alleen van de eerste keer te herinneren dat dat 1200 euro kostte. Overige rekeningen van de gynaecologische behandelingen kreeg ik thuis gestuurd.
Ik heb bijna alles vergoed gehad, op een paar tientjes na. Bij de laatste 2 keer ICSI hebben we volgens mij niet vooraf hoeven te betalen en stuurde ik de rekening naar de verzekering door.
Verder vind ik het toch wel de moeite waard om te vermelden dat we af en toe flink gelachen hebben. De Belgen hebben voor sommige dingen andere terminologie. Soms keken we elkaar aan van wat bedoelen ze nou? En toen we voor het eerst bij de kas kwamen en een nummertje moesten trekken, stond erop dat er nog 35 wachtenden voor ons waren. We waren een streekziekenhuis gewend dus dachten dat we daar alleen al heel lang moesten wachten. Er zijn daar echter wel 15 balies ofzo dus we waren zo aan de beurt. Wij hebben maar 1 balie in het ziekenhuis...
Als je verder nog vragen hebt dan moet je het maar laten weten. Anders heel veel succes met de behandeling!

Bianca

Terug
Bovenaan