Wie ervaring met niet indalen

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben vandaag weer op controle geweest. Volgens de gynaecoloog ligt meneer nog hoog en is niet ingedaald. Gelukkig ligt hij wel goed. Nu weet ik dat het op het laatste moment nog kan gebeuren, maar heeft iemand ervaring met als dat niet zo is.
Ze vond dat hij wel erg laat was en dat zou meerdere oorzaken   (te groot hoofd, iets voorliggen, etc, etc) kunnen hebben. Ze kon me niet zeggen waardoor het bij mij kwam, maar ze maakte daar ook geen aanstalte naar om het te onderzoeken. Mijn dochtertje heb ik ook al nauwelijks erdoor gekregen en zo groot was ze niet (6 pond). In het ZH weten ze ook dat ik er bang voor ben dat het weer gebeurd...... zouden ze dit niet van te voren kunnen onderzoeken?
Gr Tanja 37+4

hoi hoi
je hebt dus al een dochter,dus dit isjou tweede?
dan is het namelijk heel normaal hoor dat het niet indaald.
bij mij is alleen de eerste ingedaald en de andere 4 niet.
dit gebeurt tijdens de bevalling.
het enigste wat je moet doen als de vliezen breken is gaan liggen.
maar dus heel normaal,snap niet dat ze je zo bang maken.
liefs sil

Hoi,

Ik ben zwanger van ons 1e kindje. Onze beeb is ook nog niet ingedaald,
Daarom heb ik gisteren in het ziekenhuis een echo gehad; om te kijken of alles oke was.

Ik hoor wel vaker dat een 2e kindje wel later is met indalen, volgens mijn eigen verloskundige was met 36 weken indalen redelijk normaal.

Bij mij is er dus niets aan de hand! Als nu de vliezen breken, moet je gaan liggen en er is ook nog een hele grote kans dat de indaling pas bij de bevalling gaat plaatsvinden.

Hoop dat ik zo je zorgen een beetje weggenomen heb, anders vraag je toch gewoon of je voor de zekerheid een echo mag hebben om te kijken of er sprake is van bijvoorbeeld een vleesboom of dat de placenta verkeerd ligt?? Het luchtte mij zeer zeker op (en mijn man ook trouwens), dat we kunnen zeggen dat alles ok is.

Succes met alles en hou je taai!

Rolanda (37+5)

Met 37 weken was mijn beeb ook nog niet helemaal ingedaald (was ook niet erg) met 38 weken zat ze met een schijfje vast en nu gisteren lag ze helemaal vast en waren we er klaar voor! Nu maar wachten.......
Het schijnt dat een 2e kindje niet ingedaald kan zijn tot op het laatst. En als je vliezen breken moet je wel gelijk gaan liggen ivm de navelstreng. Maar heb maar geen stress, het is dus heel gewoon dat een 2e veel later indaald.

Monique

Terug
Bovenaan