wie ervaring met PCO

Hallo dames,

Een paar weken geleden heb ik hier een berichtje geplaatst dat ik al bijna 2 maanden niet meer ongesteld ben geweest en dat ik wat vage klachten had. Nou ben inmiddels hiermee naar de dokter geweest en ik moet 18 october naar de gynaecoloog. Volgens de dokter zijn de kansen erg hoog dat ik PCO heb (Polycycteus Ovarium Syndroom )maar dat moet een onderzoek in het ziekenhuis dus uitwijzen. Ik heb al heel veel gelezen hierover maar ik zou heel graag met iemand wat ervaringen willen uitwisselen. Ik weet dat ik nog steeds wel zwanger kan worden maar het gaat allemaal niet zoals het hoort zegmaar. Heeft een van jullie ook PCO en hoever gevorderd stadium ( betreft onderzoek )zitten jullie???

Groetjes,
Linda

Hoi Linda,

Ben vandaag voor het eerst op dit forum, zat/zit op het zwanger worden forum. Heb vandaag te horen gekregen dat ik pco heb. Ze gaf aan met clomid te kunnen starten. Ik gaf aan dat ik het niet zo op medicijnen heb en of ik niet gewoon kan afwachten, omdat ik toch nog jong ben (23) Hetgeen wat ze zei was, dat ik dan heel waarschijnlijk kan blijven wachten, want dat er dan ws niets zal gebeuren. Dus moeten we nu nadenken of we verder in de medische molen willen of ons er bij neer leggen, dat het voor ons niet weg gelegd is. Baal er natuurlijk wel erg van, echt klote...
Hoop dat jij het niet hebt. Op zich zijn de kansen dat je met clomidgebruik wel zwanger wordt best wel groot zo'n 70% en daarna zijn er nog allemaal andere methoden, maar toch.

gr
Jackje

Hoi Linda,
Ik heb ook pco. Nadat ik gestopt was met de pil werd ik zelf niet meer ongi. De huisarts zei, dat komt vanzelf. Kom over 4 maanden maar terug. Ik dus weer terug. Toen zei hij, als het over een jaar nog niet zo is, dan krijg je een verwijzing. Ik baalde als een stekker en had eigenwijzer moeten zijn en een 2e opinion moeten vragen. Maar ik heb gewacht...een eeuw leek het. Nu kwam ik terug en kreeg een verwijzing. Fijn, mocht ik op de wachtlijst voor 11 weken en jahoor eindelijk kreeg ik van de gyn primolut n en clomid. Kom over 3 maanden maar terug (ivm de wachtlijst) Nou daar krijg je toch de hik van! Zo is er alweer een half jaar voorbij!Ik heb vorige maand zelf naar een ander ziekenhuis gebeld, en de situatie uitgelegd. Vorige week ben ik daar heen geweest. Meteen goede actie ondernomen. Nu duphaston. Moet a.s. weekend ongi krijgen en dan op dag 3 met clomid starten. Op dag 12 gaat ze mijn ei bekijken. Evt. krijg ik dan nog pregnyl of zoiets of LH (van moeders voor moeders) Komende periode wordt dus weer spannend. Maar mijn pco is dus zo erg dat ik niet eens ongi wordt. Mijn eitje zal dus echt wel heel klein zijn....
Groetje
A3

Terug
Bovenaan