Wie ervaring met prikpil en daarna weer regelmatig ongie worden????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb nu bijna een jaar geleden mijn laatste prikpil gehad en weet wel dit nooit meer...
Ik heb nu sinds september een bloeding gehad mijn langste cyclus was 1 keer 31 dagen en daarvoor en daarna ongeveer een week niks en de rest steeds ongi. Ik vraag mij af hoe lang dit nog gaat duren want wordt er elke keer wel een beetje weer door teleurgesteld. Iedere keer denk ik van nu gaan we het weer proberen en iedere keer komt die ongie weer opzetten daar wordt je echt wel moedeloos van.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan gerust stellen.

Groetjes Russell

Hoi Russel,

Ook ik heb een hele tijd de prikpil gehad. Zelfs hierdoor heen werd ik elke keer gewoon ongi. Ik ben uiteindelijk met de pil gestopt omdat deze niet bij mij werken. Ik heb ook zeker meer dan een jaar lopen klungelen met me ongie's dat ze erg onregelmatig waren. Ik meende dat je lichaam wel een jaar tot anderhalf jaar nodig had om te ontpillen. Als je heel erg twijfelt kun je natuurlijk ook altijd even de assistente bellen van de ha en even vragen wat hun ervan denken.

Liefs Angela

Russel,

Zou het misschien een idee zijn om toch weer een maandje aan de pil te gaan? Zo ben je even niet ongesteld (je blijft ook vruchtbaar als je mdden in je cyclus begint) en na een maand wordt je weer ongesteld. Misschien help je je lichaam daarmee wat controle te krijgen.

Ik heb wel eens gelezen dat ze dat aanraden als je niet onegsteld wordt dus waarom zou het omgekeerd ook niet kunnen werken?

Maar het blijft balen dat je zo onregelmatig ongesteld bent. Ik hoop voor je dat daar snel wat verandering in komt.

groetjes Joyce

Hoi Joyce en Angela,

Ik heb daar idd ook al aan zitten te denken om weer aan de pil te gaan voor een maad om dan mischien mijn lichaam weeer een beetje in de doede richting te drukken alleen razen er nu ook al heel veel hormonen door mijn lichaam. En ik en bang dat als ik weer aan de pil ga ook al is het maar voor een maand dat zich dat alleen maar opstapelt. Ik had besloten om het nu nog even aan te kijken want ik dacht dat er weer een bloeding kwam maar het zet niet door dus misschien dat het wat rustiger wordt en zoniet denk ik dat ik toch de huisarts maar ff moet inschakelen.

Angela,

Ik ben aan de prikpil gegaan omdat ik niet tegen het andere hormoon kan wat in de pil zit ik krijg daar enorm veel hoofdpijn van de enige pil wat ik dan zou kunnen gebruiken is de minipil en die was op dat moment voor mijn gevoel niet veilig genoeg (3 jaar geleden) Maar hoe ik het ga doen als ik ooit een kleine heb gehad weet ik nog jiet maar de prikpil NOOIT weer voor mij.

Bedankt voor jullie reactie tot zover en ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Russell

Ik heb twee banners omdat ik uitga van mijn langste cyclus (31 dagen) en van een normale cyclus (28 dagen)

Ben erg benieuwd mijn ongie is nu al twee weken weg ipv 1 week.

Hoi Russel,

Ziet er nu dus iets beter uit. Hopen dat het nu ook wegblijft tot over 10 tot 13 dagen. Met de prikpil duurt het vrij lang voordat het weer regelmatig is. tenminste dat was mijn ervaring. Hopelijk word het bij jou nu ook iets regelmatiger.

Groetjes Angela

Hoi Angela,

Ik hoop idd ook dat het nu wat beter wordt. Ik voel mij op de een of andere manier ook anders wel iets rustiger dan normaal. Komt misschien ook wel omdat je elke keer weer denkt als het maar niet om de week weer komt en nu dat niet het geval is wordt ik wat losser in mijn spanningen ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet omschrijven. We hebben flink geklust de afgelopen periode en hoop dat ik een eisprong heb gehad weet eigenlijk niet of ik die heb nl. ivm. het onregelmatige.

Nou we zullen zien.

Groetjes Russell

Terug
Bovenaan