wie ervaring met stoppen met roken?

Hallo allemaal,

Ik wil het liefst gisteren stoppen met roken en ga begin volgende week naar de huisarts. Ik heb tijdens beide zwangerschappen helemaal niet gerookt en dat koste me totaal geen moeite.
Toen duidelijk werd dat ons zoontje Ryan het niet ging halen ben ik weer begonnen en nu we voor een derde gaan wil ik z.s.m. stoppen, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

Ik heb PCOS en ben eindelijk vorige week na 5 maanden weer ongesteld geworden, hopelijk ook omdat ik 8 kilo ben afgevallen.
Nu wil ik het dus in een keer goed aanpakken om er zelf zoveel mogelijk aan te doen.

Heeft er iemand ervaring mee?

Maaike

hey maaike

ik heb altijd gerookt als ik een behandeling in het zieknhuis had legde ik ze aan de kant maar zodra er weer een behandeling was mislukt dan pakt ik ze maar weer
klinkt msichien heel raar maar je moet de knop om zetten oke het is moelijk van mn natuur neem ik ook weer een sigaretje weet ook dat als ik het doe het ook weer zo opzij kan leggen vind het heerlijk als er in mn buurt word gerookt de eenigste hulp wie ik had als het echt niet meer ging kauwgum de scherpste of de alder zoetste smaak kauw het nog steeds maar dat heeft mij geholpen en die knop omzetten

succes met stoppen

Hoi,

Ik vind in 1x stoppen niet te doen,,pff
Neem het aantal sigaretten dat je normaal rookt en ga consequent elke dag 1 minder roken, evt bij 10 en 5 een aantal dgn overslaan en dan verder naar beneden!
Maak met jezelf die afspraak!

Gr MJ

Hoi Maaike,

Je kunt ook professionele begeleiding zoeken. Een huisarts bijvoorbeeld. Roken en zwanger gaat niet samen, dat wist je al. Maar zwanger willen worden en roken ook niet. En het grootste deel van de rookverslaving zit tussen je oren. (Daarom is het ook zo moeilijk om eraf te komen!!) Dus probeer het ook tussen je oren aan te pakken! Weet weet heb je er wat aan.
succes ermee!

liefs Loreleitje

Hai allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik was het afgelopen zaterdag helemaal zat en na 4 nachten amper te hebben geslapen (verkouden duurt eeuwig, kriebelhoest houdt me wakker) was ik het echt zat. Ik ben accuut gestopt met roken en het gaat nog steeds goed! Ik ben echt super trots op mezelf.
Ik gebruikt pleisters, die ik langzaam afbouw.
Deze keer wil ik het echt volhouden.

Groetjes, Maaike

Hoi Maaike,

goed dat je wilt stoppen met roken. Ik heb een aantal jaar geleden abrupt besloten te stoppen, zomaar ineens op vakantie voordat ik t vliegtuig in stapte de laatste gerookt en NOOIT meer aangeraakt...nu walg ik zelfs gewoon van de geur van sigaretten...haha

Blijf jezelf moed in praten, tis zooooveel gezonder voor jou en je familie, t scheelt een heleboel geld en eigenlijk is t nergens goed voor....

Toen ik mijn 1e miskraam kreeg dacht ik, tja dit zou zo'n moment kunnen zijn om peuken te kopen....maaaaaar heb t niet gedaan!! En ben daar zooooo trots op geweest...en tot op de dag van vandaag niet gerookt (geen idee hoe lang nu, denk een jaar of 5 inmiddels..)

Succes je kan t echt!

gr Yosha

Dag 6 is nu bijna voorbij en nog steeds niet gerookt!

Applaus voor mezelf!
Ondertussen ovulatietests gedaan de hele week, en vandaag was ie positief.
Temperatuur was vanochtend al wat hoger, nu ben ik echt benieuwd naar morgenochtend.
Dan weer afwachten....

Groetjes,
Maaike

Goed zo Maaike!! En nu volhouden...echt jij kan het ook....(stoppen met roken he..haha)

Spannend met je temp...meestal als die oploopt is je ei al geweest...maar ja je ovutest was positief dus tja ik zeg druk gaan klussen haha

Terug
Bovenaan