Wie ervaring met wandelwagens in het vliegtuig meenemen?

Hallo dames,

Het topic zegt het eigenlijk al.   We zijn naar vakanties aan het kijken maar ik vind het een beetje eng om mijn wandelwagen mee te nemen in het vliegtuig aangezien je zo vaak hoort dat die dingen er zwaar gehavend uitkomen. Wat is jullie ervaring hiermee?

gr.Ing

Hoi Ing

Ik heb met mijn jongste zoon de wagen meegenomen in het vliegtuig.
Waar wij heen gingen was slecht te rijden met een buggy en wij hebben het zo en zo niet op een buggy.Dus wij hebben toen de gok genomen met de wagen.

Je moet de wagen dan tegelijk met je bagage inchecken en dan gaat hij op een aparte kar.Je kan dit ook zien,geeft een goed gevoel.Hij gaat met de kar het vliegtuig in.Gebeurt hier in Nederland dus heel netjes.Hoe het in het buitenland gaat weet ik verder niet,want dat konden wij niet zien en dat zal wel per land verschillen.
Wij hadden een grote zak (van Quinny speciaal voor kinderwagens) en daar de kinderwagen en een pak luiers in gedaan.Zo zat hij mooi vast in de zak.Op de terugweg hebben we er 2 luchtbedden bij gedaan.

Wij hebben totaal geen schade aan de wagen opgelopen!
Dus heel positief allemaal.

Groetjes Jessica

hoi ing,

had net bij het vakantiestukje ook wat over de wagens geschreven maar dat is niet helemaal goed gegaan geloof ik.
De buggy kan natuurlijk tot het laatst mee en gaat dan een aparte ruimte in en tja de wandelwagen wordt ingechecked en gaat dan misschien in eerste instantie in een speciale kar maar wordt bij het uitladen wel op de band gegooid.
Wij wilde dat risico niet nemen en hebben voor de bugaboo de speciale transporttas voor het vliegtuig gekocht en dat werkt super. Geen beschadigingen, de wagen wordt dan goed beschermd. Ik weet niet meer wat voor wagen je hebt maar misschien heeft het emrk van jouw wagen ook wel zo'n tas.

groetjes chimene

Bedankt voor de reacties! Wij hebben de Joolz Bloom. Ik heb geen idee of daar een transporttas bij te krijgen is. Het lijkt me namelijk erg handig  als ik jullie zo hoor. Een buggy mee is geen optie want als we gaan is onze zoon pas 4,5 maand...

lfs ing

en oja... we hebben ook nog een duowagen van Phil and Teds (naast elkaar) en aangezien onze dochter tegen de vakantietijd 2  is zal   deze wagen waarschijnlijk mee moeten. Maarree nemen ze dit soort wagens wel mee en hoe zit dat met  gewicht en kosten?

lfs ing

Hier mochten we voor de kleine 20 kilo meenemen.
Dat woog de wagen niet (Quinny Freestyle).
En de rest van de kleren werd gewoon verdeeld met de rest van ons gezin.
Wij nemen met 4 personen geen 80 kilo aan bagage mee.
Je kunt tegen extra kosten meer bagage meenemen,maar de kosten weet ik daar niet van.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan