wie ervaring met Waterbreukje?

hallo allemaal,
Ik ben net met mijn zoontje van 10 weken naar het cb geweest voor zijn prikjes,
we hebben even naar zijn waterbreukje gekeken daar ben ik zelf 3 weken geleden achter gekomen, zijn rechterballetje was wel 3 keer zo groot als de linker en het leek wel of het toegenomen was,
naar de dokter geweest bleek dit een waterbreukje te zijn, niks ernstig zei hij.
nu heb ik het bij het cb laten zien en die willen het tot de volgende afspraak afwachten en anders een afspraak bij het ziekenhuis maken voor een echo.
dan moet hij er misschien aan geholpen worden nu zeggen ze dat het maar een hele kleine ingreep is.
Kent iemand van jullie dit?
vind het toch wel eng, hij is nog zo klein.
alvast bedankt
groetjes

Hallo vlinder,

Wij hebben een meid, dus geen persoonlijke ervaring ermee, maar wat ik weet van mijn omgeving is dat een waterbreuk erfelijk is. Meestal dus bij alle jongens in het gezin... De verbinding tussen de balzak en de buikholte is dan nog niet gesloten en er loopt vocht in het balletje. Dit hoeft niet altijd behandeld te worden, het vocht schijnt binnen een jaar vanzelf weer verdwenen te zijn. Alleen wanneer je mannetje erg veel pijn heeft of het blijft knalrood moet er volgens mij iets aan gedaan worden...

Ik hoop dat je hier wat mee kan? Ik wou je even geruststellen, dat het niet altijd heel erg hoeft te zijn.

Liefs,
Simone

Bedoel je soms een liesbreuk?

Daar heb ik ervaring mee. Blijkbaar krijgen 1 op 100 jongens dat. Met een poliklinische ingreep van 45 min en daarna nog 'n paar uur in het ziekenhuis is het 'probleem' verholpen. Het stelt eigenlijk niet zo veel voor. Maar ja, zo kleintje moet wel onder narcose en dat is toch ff slikken.

Gr Lies

hallo,
mijn oudste zoon kreeg met 6 weken een waterbreukje. Dit zakte na volgens mij een paar dagen af. Wij waren toen bij de kinderarts en die heeft een echo gemaakt. Er zit nog steeds een beetje vocht bij zijn ene balletje. Hij vertelde dat ik dat in de gaten moest houden . het cb zei dat het pas kwaad kon als hij in de puberteit gaat raken en het nog heeft dit zou de groei kunnen belemmeren.

Hij is nu drie en soms zie ik 1 balletje groter dan de ander. Er is vorig jaar nog een foto gemaakt toen hij mee deed met een test in het ziekenhuis en daar zag je wat vocht rondom 1 balletje. Ze maakte er geen probleem van en zeiden hetzelfde als het CB.

Terug
Bovenaan