Wie ervaringen met ovulatietest(en)?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik had een cyclus van 28 dagen. De laatste keer was het 26 dagen. Omdat er nu een afwijking in zit, vind ik het bepalen van de eisprong moeilijk  omdat ik de eisprong ook niet voel. Daarom heb ik een ovulatietest gekocht (eigen merk van de apotheek). Bij het gebruik van de test ben ik voor het gemak maar uit gegaan van de kortste cyclus. Ik heb nu al 6 dagen getest en de test is nog steeds negatief. Als ik uitga van mijn langste cyslus zou vandaag mijn eisprongdag zijn. Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, maar nog steeds negatief. De eerste vijf testen heb ik 's avonds rond een uur of zeven gedaan, omdat het op een ander tijdstip niet lukte vanwege mijn werk. Volgens de gebruiksaanwijzing kun je tussen 08.00 en 20.00 uur testen. Nou dat heb ik gedaan en begin me toch af te vragen hoe betrouwbaar zo'n ovulatietest is. Zijn er meiden op dit forum die ervaringen hebben met ovulatietesten, want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Kun je bijvoorbeeld toch steeds negatief testen, terwijl je wel je eisprong hebt gehad?

Gr. Angie

om zwanger te worden d.m.v. kunstmatige inseminatie gebruik ik in opdracht van de arts ook ovulatietesten(verkregen via het ziekenhuis)
mijn ervaringen zijn goed, ik heb een cyclus van 30 a 32 dagen en moet meestal beginnen met testen op dag 14.
Gisteren was mijn 1e testdag (negatief) maar vanmorgen was er al een licht steepje zichtbaar, ik verwacht dat morgenavond mijn test positief is.
Het kan zijn dat je eisprong wat later is, ik zou zeggen, geef de moet nog niet op.

Terug
Bovenaan