Ik ben 27jr moeder van drie jongens net 5 en 3 en 18 maanden oud.
Geld is inderdaad verrekte fijn. Ik werk als gastouder heb elke dag 5 of 6 kinderen om mij heen. Dit gaat prima erg gezellig. Mochten we een vierde kindje kunnen krijgen dan zal op dinsdag middag de twee oudsten dan naar de BSO voor 2 uren gaan. Ben wel thuis, maar werk ook.
Ik ben vorige jaar oktober pas weer van start gegaan met werken. Toch wel fijn om weer iets breder te hebben. Wensen luxe kunnen we weer even veroorloven. Andere kant maakt het ook dingen ingewikkelder. Daarbij sparen we zoveel mogelijk voor ons zelf en de kinderen. Nu het nog kan willen we het graag doen.,We weten nooit wat de toekomst zal gaan brengen. Van meer naar minder is moelijker dan andersom. Maar geld wat ik nu niet gebruik kan ik altijd later gebruiken mocht het nodig zijn.
Ons tweede en derde kindje dachten het eerste jaar wij gaan niet doorslapen. Best wel doorzetten. Maar toch denk ik steeds maar weer. Het gene wat we nu hebben . Moet ik eerst weer de zwangerschap door en het eerste jaar. Dit vind ik het zwaarst. Daarbij vind ik het wel eng met de bekken. Nog geen bekken instabiliteit gehad, maar heb nu wel incontinentie. Dit zal ik na een eventuele bevalling laten verhelpen. Wil wel graag gek met de kinderen kunnen blijven doen.
De overgang van 1 naar twee vond ik heel groot, maar naar de derde niet. Wat ik wel 'zwaar ' vind is het halen en brengen naar school en psz. Heb daarbij ook altijd een gastkindje bij me. En je hebt altijd 1 of twee kinderen om te delen als je ze even alleen aandacht wilt geven. De kinderen zelf vinden het erg gezellig. En willen graag nog een broertje of zusje erbij.
Als je verder goed oplet op je eigen rust komt het wel goed. Volg je gevoel. Je eigen gevoel zit altijd goed.