Wie gaat de hydrofiele luiers strijken?

Gaan jullie de hydrofiele luiers strijken?ik heb gehoord dat ze dan geen vocht meer opnemen maar bij mijn zoontje streek ik ze wel altijd.Het is natuurlijk super als het niet hoeft als de kleine er is heb ik genoeg te doen.

Ik heb nog nooit hydrofiele luiers gestreken.
Meteen na het wassen en drogen( al dan niet in de droger) opvouwen.
Strijken is niet echt mijn hobby en doe ik alleen als het echt moet.
En waarom zou je de doeken strijken? Dat is alleen mooi voor het aangezicht in je kast, naar mijn idee. ( tenzij je ze misschien gebruikt als luier inderdaad, daar zijn die dingen uiteindelijk voor bedoeld....maar die moeders zijn te tellen op 1 hand vrees ik....)
Daar zie ik dus het nut niet van in.....genoeg andere dingen die belangrijker zijn. Vooral als er al meer kinderen in het gezin zijn, toch?

Groetjes Annemieke

Hoi hoi,

ik heb ze gewassen en gestreken in de kast liggen. Dat vind ik er netjes uit zien. Dat strijken doe ik alleen de eerste keer. Het is toch alweer een aantal jaar geleden dat ik ze heb gebruikt. Als ik ze ga gebruiken vouw ik ze alleen zo strak mogelijk op. Ik ben 1 juni uitgerekend en hoop op een mooie zomer, zodat ik alles lekker buiten kan laten drogen, maar is het slecht weer dan gaan ze wel in de droger.

groetjes van Marloes

hoi hoi,

Ik doe ze altijd in de droger, maar dan moet ik ze wel altijd strijken.
Ze "froemelen" helemaal in elkaar, dus ik kan ze niet vouwen.
Als ik ze ophang en laat drogen worden ze erg hard, hebben jullie dat niet?

Sanneke

Alleen de 1e keer gedaan.

En bij mij komen ze niet lelijk uit de droger. Misschien teveel in de droger gestopt tegelijk? Dan heb ik het ook.

Buiten droog ik ze niet. A. geen plek en B. idd worden ze dan hard :S

Hallo allemaal,

ik heb pas sinds twee jaar een droger. Bij mijn oudste twee heb ik de luiers dus altijd binnen of buiten gedroogd. Bij mij zijn altijd alle handdoeken en zo hard als het mooi weer is. Daarom is mijn oudste ook zo blij dat het weer regent, want dan gaan de handdoeken weer in de droger. Een harde handdoek kan trouwens geen kwaad voor je huid. De dode huidcellen gaan weg. Als je de was meteen opvouwt als de droger klaar is heb je niet zo'n last van kreukels. Als je de droge was er in laat zitten kreukelt alles en moet ik veel te veel strijken.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan