Wie gaat er hier ook voor een tweede en hoeveel leeftijd bij jullie ertussen?

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Wij hebben een zoontje van 3 jaar en willen volgend jaar gaan beginnen voor een tweede.
We gaan eerst nog op vakantie naar Costa Brava en dan wil ik liever nog niet met een hele dikke buik lopen.
Maar qua leeftijdsverschil zou ik wel al  gelijk willen beginnen eigenlijk.

Mijn zoontje en het broertje of zusje zullen dan plus minus 4 jaar schelen. Wie heeft hier ook ervaring mee en hebben de kinderen dan nog wat aan elkaar?

Groetjes van themama.

Hallo,
onze zoon is nu 21 mnd en word februari 2 jaar.
ik ben nu ong 9 wkn zwanger van de 2 de dus er zal zo,n 2 jr en 5 mnd verschil tussen gaan zitten dit vonden wij een mooie leeftijd om er tussen te hebben

ik zelf heb een zusje van 4 jr jonger en wij hebben nooit echt met elkaar opgetrokken
maar dat kan bij iedereen wel anders zijn maar ik zelf vind het wel te groot verschil.

groetjes

Hoi,
Wij hebben een dochtertje van 2 (11 november 2 geworden) en zijn sinds deze maand weer gestopt met de pil.
er zal dus ongeveer 3 jaar tussen zitten.
En misschien we precies 3 jaar als ik in de 3e ronde  aantel.
Maar daar gaan we maar niet vanuit.
persoonlijk had ik er 2 tot 2,5 jaar tussen willen hebben, maar ik ben net begonnen aan een nieue baan en wilde eerst mijn vaste contract afwachten.

Je hebt het niet voor het zeggen, het is zoiezo een zegen als je zwanger raakt (heb teveel meegemaakt om daar niet te  makkelijk over te denken)

Je moet doen wat je zelf wilt en niet naar andere luisteren.
je eigen gevoel/beslissing is de juiste.

en een leeftijdsverschil van een jaar kan nog geen klik geven.
Een vriendi van mij schelen 11 maanden met elkaar en die kunnen mekaar niet uitstaan.

mijn dochter is nu 3 jaar en 9 maand in maart wordt ze 4. stel dat blijkt dat ik eind deze maand zwanger ben dan zal er dus 4 jaar en 5 maand tussen zitten.
mijn zusje en ik schelen 5 jaar en we konden eerst niet met elkaar opschieten maar nu we beiden ouder zijn wel. mijn vriend scheelt 2 jaar met zijn jongste broer en 4 jaar met zijn oudste... en hij kan met beide niet echt opschietten... niks is een garantie... ligt ook een beetje aan de karaktertjes... met mijn half broer die 10 jaar scheelt met mij kan ik perfect opschieten.... dus....

hoi hoi, ons zoontje is nu 15 maanden en we zijn nu druk bezig voor een 2e.
op 26 dec. heb ik mijn nod en stel dat het raak is, dat zit er precies 2 jaar tussen de kinderen, 2 jaar geleden op 26 dec. ontdekte we dat we zwanger waren, zou leuk zijn als het 2 jaar later weer precies zo gaat.

Zal ook maar wat plaatsen, wij hebben een dochtertje van nu 18 maanden en we zijn nu voor de 2e bezig omdat het bij de 1e bijna 3 jaar heeft geduurd zijn we nu al weer bezig maar ook omdat ik heel weinig kans heb op een "natuurlijke"zwangerschap.
Het liefst zou ik zwanger zijn rond jan/feb want we willen heel graag een 2e voor dat Sanne 4 is...

Groetjes, Ineke

Hoi.

Onze dochter is bijna 2 jr. en 9 mnd.
Wij willen ze niet zo snel op elkaar omdat het ons makkelijker lijkt.
Onze dochter heeft dan met een hele boel dingen geen hulp meer nodig, zodat je het iets rustiger hebt. (denken wij). 3 tot 4 jr ertussen lijkt ons ideaal
Als ik nu zwanger ben dan ik onze dochter 3,5 jaar als haar broertje of zusje geboren word.
Het is afwachten of we dit halen....hihi

Groeten van Miena

Terug
Bovenaan