wie gaat er met groente beginnen (of is begonnen) ipv fruit en waarom?

Het staat al in het onderwerp, ik hoor soms dat mensen eerst met groente beginnen ipv fruit, is daar een reden voor? (lichter verteerbaar ofzo).
Ik wil binnenkort ook beginnen, Nynke is nu 5 maanden en ik heb het idee dat ze meer wil dan alleen melk en rijstebloem...

Groetjes,
Daphne

Zoals je al kon lezen, ben ik al begonnen. Laura krijgt sinds een week groente en fruit. Ik ben begonnen met fruit, omdat ik dacht dat ze dat lekkerder zou vinden. Maar over het algemeen vindt ze de groente lekkerder dan het fruit. Mijn dochter houdt dus meer van hartig dan van zoet, net als haar moeder.

Groetjes Ilona

Hoi.

Ik ben met groenten begonnen,dat hadden ze op het cb aangeraden omdat dat het minste op de darmpjes werkt. Nu is Teun bijna 6 maanden en ben ik afgelopen weekend met fruit begonnen maar hij vind het echt heel vies.
Ik snap nu waar het woord griezelen vandaan komt!
Hij griezelt en kokhalst van het eerste tot het laatste hapje.
Ik had ook de tip gekregen om met een paar hapjes te beginnen en langzaam opbouwen,ook een dag of 4/5 hetzelfde smaakje geven zodat ze kunnen wennen.
Veel plezier en houd je fototoestel bij de hand!!

Groetjes Mikkie.

Ik was weer lekker duidelijk. Ik ben een maand geleden gestopt met fruit, omdat dat echt niet lekker ging en toen ben ik begonnen met groente  dat ging goed. Helaas moest ik van het cb ook stoppen met groente. Fruit was echt oefenen. Een paar hapjes en dan ging het echt niet meer. Nu ben ik afgelopen weekend weer begonnen met groente en fruit. Nu gaan nog steeds de groenten beter dan het fruit. Het fruit moet ik er echt in proppen, terwijl de ze van de groenten meestal een potje leeg eet.

Ik ben dus wel begonnen met fruit, maar de groenten gaan hier gewoon veel beter.

Groetjes Ilona

Bij de oudste bezocht ik een dietiste ivm koemelkallergie. Zij adviseerde om eerst met groenten te beginnen, en daarna met fruit. Ik weet niet meer precies waarom maar deed/ doe dat nu met de andere twee ook maar.

Judith

hoi,hoi,
Ik ben met 4 maanden begonnen met wat fruit, geen succes!!
Omdat Evi een slechte drinker is moest ik op aanraden van het cb beginnen met fruit. We zijn nu een maand verder maar ze blijft het vies vinden. Dan zeggen ze dat ze moet wennen aan de smaak, maar na ander halve week banaan lust ze het nog niet. Ik denk dat ik maar eens groenten ga proberen, worteltjes of zo.
Want Evi hoorde van Laura dat brocoli niet lekker is hihihihi

groetjes Sonja

ik ben ook met groente begonnen,omdat dit voedzamer en minder prikkelend (en minder allergeen) voor de darmpjes is dan fruit.ik ben begonnen met worteltjes,dat vond boas wel lekker.toen bloemkool(vers),dat kreeg ik niet eens in de buurt van zn mond.ik vond t zelf ook niet erg smakelijk ruiken,dus toen maar een potje spercieboontjes opengetrokken;ook geen succes.toen heb ik hem de volgende dag maar wat banaan gegeven(potje),dat ging er wel in!zelfs papa vond t lekker.daarna heeft hij peer gehad(vers),ook wel lekker en gisteravond heeft meneer heerlijk gesmikkeld van bruine bonen(potje).en vanmorgen heeft hij aan mn nectarine gesabbeld.was ook wel lekker.boas krijgt het nu dus een beetje door elkaar.beetje uitproberen wat hij lust.ik had me voorgenomen om alles heel fanatiek zelf te maken,maar ik heb ontdekt dat de potjes beter eetbaar zijn doordat het anders van structuur is.af en toe gooi ik er wel wat vers doorheen,als ik iets in huis heb of zelf ga eten wat boas ook mag hebben en dan maak ik het wat steviger met nutriton.dat werkt wel,maar zo mooi als uit de potjes krijg je het zelf nooit.ik val dus toch maar vaak terug op potjes.is niks minder gezond,alleen minder puur.maarja,puur is niet altijd even praktisch,als het met zn speeksel weer naar buiten sijpelt en hij moet slurpen ipv happen om t binnen te krijgen.
groetjes kari

Terug
Bovenaan