wie gaat er naar turkeije en heeft een inenting Hepatites A gehad??? HELP!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

even een vraag, ik ga over twee weken naar turkeije en misschien een inenting tegen hepatutes A nodig, ik ben 16 weken zwanger maar ik weet niet wat het met mijn ongeboren kindje doet. Ik ben zo bang dat er iets met mijn kindje gebeurd door de inenting.(deze is niet onderzocht voor zwangere)
Hoe ervaren jullie dit? zijn jullie toch gegaan met of zonder inenting??

liefs minou

Hallo,

Ik heb vorig jaar ook de inenting gehaald.(was ik nog niet zwanger).
En ik kreeg een hele lijst en daar moest ik op invullen of ik zwanger was, dit was op schiphol zelf.

Als ik jou was zou ik me inderdaad wel goed informeren.
Vraag het anders aan je verloskundige, of aan je huisarts!!

Groetjes Esther en Baby Puk

Hoi,
Ik ben 2 jaar geleden naar turkijke geweest, toen was ik niet zwanger maar wilde me wel in laten enten. Dat heb ik toen uiteindelijk niet gedaan omdat je dat al weken van te voren moet doen, zodat de stof zijn werk kan doen. Wij hadden toen een last m. geboekt dus dat was zo'n anderhalve week voor vertrek. Het ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen, wij zaten in een 5 ***** hotel maar trek je de binnenlanden in dan is het weer een heel ander verhaal.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de GG&GD zij vaccineren nl dus moeten het wel weten.
Fijne vakantie in ieder geval.
Groetjes Rene 22w & 3d

hallo Minou,

Ik ben in mijn 20e week van mijn zwangerschap op vakantie geweest naar de dominicaanse republiek. Omdat daar ook een hoog risico is heb ik me goed laten informeren van te voren en laten inenten.

Ik ben  ingeent voor Hep. A en DTP. En dat is veilig omdat het zogenaamde niet-levende vaccinaties zijn. DTP is ook aan te raden voor als je je ergens aan snijdt of ergens per ongeluk inloopt, dan raak je niet besmet.
Maar ik zou naar de GG&GD gaan of je huisarts, die kan jou het beste advies geven.

di silva
30 wkn 3 dgn

Hoi Meiden!

Super dat jullie al zo snel reageren. de GG&GD raad mij wel aan om me te laten inenten omdat het veilig is voor mijn kindje...ik ga dat dan ook doen.
Ik weet alleen niet of het gammaglobine of de harvrix moet zijn...mijn arts zegt de gammaglobine en de GG&GD zeggen de Harvrix omdat gammaglobine een bloedproduct is en niet meer wordt gegeven..wat nu????

liefs minou

waarschijnlijk moet je het bij de apotheek gaan halen: gewoon daar uit laten zoeken en erbij zeggen dat je zwanger bent. Vraag ook of het uberhaupt nog zinvol is om zo kort van te voren te enten anders zou ik het niet doen.
(Ik ben 2x in Turkije geweest en toen werd er nog helemaal niet gesproken over vaccineren).
Neem sowieso van die desinfecterende zeep mee waar je geen water bij nodig hebt. Ik ben zelf niet zo'n pietje precies maar in Turkije heb ik de meest erbarmelijke toiletten gezien in mijn leven en inmiddels heb ik heel wat van de wereld gezien!
Ik heb daar echt 10x per dag mijn handen met dat spul ingesmeerd en ik was van de 10 mensen die mee op reis waren de   enige die niet ziek is gewornden.
Nu is het natuulijk ook wel wat anders als je naar een resort gaat, maar de hygiene oin Turlijke blijft toch niet te vergelijken met die van ons.
groeten Elke

Terug
Bovenaan