wie gaat er ook in juni 2008 voor 2e kindje??

A

Anoniem

Guest
hoi,

wij hebben besloten om volgend jaar juni te stoppen met de pil en voor een 2e kindje te gaan!! Zijn hier nog meer meiden met deze plannen?

groetjes mama van tibo
(20-10-2006)

Hai,
Wij hebben vanmorgen ook de knoop doorgehakt om voor een tweede te gaan. Spannend, hè?! Ik stop in januari met de pil, maar mijn vriend heeft al aangegeven dat het voor hem dan niet meteen raak hoeft te zijn de eerste keer, vandaar dat ik reageer op je oproepje; zo rond juni zijn de plannen wel een beetje. Maar als het meteen raak is zouden we daar natuurlijk ook heel blij mee zijn!!
Gek hè, ik voel alle gevoelens van de eerste zwangerschap weer boven komen. Echt leuk, al ga ik er dit keer wel voor om niet te piekeren en lekker te genieten. Heb er echt zin in!!
x Annette
mama van Joey (05-01-07)

hoi,

leuk dat je reageert!
ja, het kan voor mij ook niet snel genoeg juni zijn, het begint al te kriebelen!
was je van jullie 1e kindje snel in verwachting? hoe heb je die zwangerschap ervaren?
ik heb eerst een mk gehad en het heeft alles bijelkaar wel 1 jaar geduurd voordat ik uiteindelijk zwanger was van Tibo. ik hoop dat het deze keer allemaal wat gemakkelijker zal gaan! we wachten gewoon af he?! en proberen ons er niet teveel mee bezig te houden maar dat is toch wel moeilijk....

groetjes mama van Tibo (20-10-2006)

Jeetje, das wel heel naar een miskraam. Ik weet het niet uit ervaring, maar wel van vrienden dat dat soms toch een behoorlijke impact kan hebben. Gelukkig ben je uiteindelijk dan toch moeder van een gezonde zoon. Gaat het allemaal goed met hem??
Ik was zelf binnen vier maanden zwanger (waarin we eerlijk gezegd maar weinig geklust hebben, omdat mijn vriend in het buitenland werkte in die tijd), maar ik heb het genieten van  mijn zwangerschap toch wel een klein beetje (erg)  in de weg gezeten met angsten en piekeren enzo. Heb zelf niet zo'n geweldige jeugd gehad en was nogal onzeker over of ik het allemaal wel goed zou doen enzo en dat je dagelijks narigheid van gezinnen op het nieuws ziet hielp er ook niet echt bij natuurlijk. Ik betrekte alles op mijzelf.
Maar ik heb nu het geweldige boek 'het mama masterplan' en ben vastbesloten om mijn (hopelijk)  volgende zwangerschap wel heerlijk te gaan genieten.
Joey doet het gelukkig allemaal erg goed (van begin af aan een lekkere slaapkop, dus dat is niet verkeerd): hij is wel héél erg beweeglijk, maar dat vind ik juist wel heel leuk. Zo 's avonds tegen een uur of vijf komt ie lekker knuffelen, dan smelt ik weer helemaal...
Hopelijk wordt 2008 voor ons allebei  straks een geweldig jaar!!

hoi,
wat jammer dat je van je 1e zwangerschap niet optimaal hebt kunnen genieten! hopelijk zal dat deze keer, met je boek, beter lukken!
gelukkig gaat alles goed met ons ventje, het is echt een schatje!! nu begint hij net met lopen en dat vindt hij echt fantastisch, komt ie naar je toe gelopen en dan schatert hij van het lachen.
hoe heb je trouwens je bevalling ervaren? viel het mee?
bij mij hebben ze het opgewekt omdat ik ongeloofelijk veel was aangekomen en heel veel vocht vasthield. tibo is 2 weken te vroeg geboren maar hij had absoluut nog geen zin dus het heeft 15 uur geduurd voordat hij er was!

groetjes

Ik denk wel dat ik de volgende keer meer kan genieten; je weet nu toch beter wat je verwachten kunt en het is niet meer zo onzeker allemaal...
Mijn bevalling viel wel mee, al besef ik wel dat het een hele ruk is geweest: Mijn bevalling duurde van donderdagochtend half zes (gebroken vliezen)  tot vrijdagavond 22.49u (geboorte). Ik heb 37 uur (!)  weeën gehad, waarvan 12 uur opgewekte weeën (huh? opgewekte weeën?? Werd er niet bepaald opgewekt van, haha) en uiteindelijk een verlossing met de vacuümpomp. Maar ik had het me erger voorgesteld (al was ik hiervoor totaal niet bang), dus het viel  me toch allemaal mee. Maar die weeën aan het infuus en dat je dan op de monitor ziet  dat de pieken er weer aankomen, dat vond ik wel  crime en natuurlijk steeds sneller en  feller achter elkaar... Maar ik zou de bevalling zo weer overdoen, hoor. Liever makklijker, maar het was te doen.  

Leuk hè, die ontwikkeling van het lopen e.d.?! Lijkt me helemaal geweldig als Joey straks naar me toe komt lopen, hihi. Hij kan nu echt goed kruipen en gaat sinds een paar dagen  de hele kamer rond, ook echt helemaal leuk. Ik vind het nu gelukkig ook  (nog) niet vervelend om steeds te zeggen dat hij ergens niet aan mag komen, haha, dat leek me vroeger  irritant, maar ik vind het juist schitterend om te zien hoe hij alles gaat ontdekken. Hij is ook gewoon echt een scheet, al zit hij nu wel in een sprongetje en  wil hij totaal niet meer verschoond worden... Dan ligt hij te woelen en te huilen, wel sneu, maar ja...niets helpt dan, dus ga ik maar gauw door  tot  de luier om is. Maar verder is het helemaal geweldig!! Heb  ook echt wel zin in een tweede. Mijn vriend vroeg wat me dan zo leuk lijkt aan een tweede. Tja, moeilijk om uit te leggen: gewoon het contact  tussen Joey en zijn broertje/zusje, de gezelligheid, nog een keer alles meemaken. Alles! Gelukkig  ziet hij het ook  helemaal zitten,hoor.

De situatie is alleen niet ideaal: ik begin volgende maand aan een nieuwe baan (totaal andere richting:  van de thuiszorg naar de kinderopvang!)  en heb dus nog geen vast contract als ik binnen een jaar in verwachting raak  en we wonen op een flat zonder lift, dus zal ik Joey waarschijnlijk met dikke buik moeten sjouwen naar boven en komt de baby bij Joey op de kamer te slapen, maar ach... We hebben geen zin om nog een jaar of twee te wachten tot we een huis hebben. Ik heb zoeits van: het kotm allemaal wel goed. Waar een wil is is een weg. Bij jullie wel alles al op orde??  

jeetje zeg, dacht dat ik een lange bevalling heb gehad! maar die van jou heeft ook wel een tijdje geduurd! ben je in het ziekenhuis bevallen? en heb je een ruggeprik gehad?
hier in België (ben NL maar getrouwd met een Belg) beval je altijd in het ziekenhuis en na afloop blijf je daar 5 dagen. dat is op zich wel prettig moet ik zeggen. ik heb een ruggeprik gekregen maar toen ik ´m nodig had, had enorme rugweeen, was ie al uitgewerkt en kreeg ik niks meer!! volgende keer beval ik in een ander ziekenhuis, vanwege dat ik een andere gynaecoloog heb nu, en het schijnt dat je daar een infuus met een pompje krijg zodat je zelf kan bepalen wanneer je het nodig hebt. lijkt me toch wel prettiger!
hartstikke leuk dat je een andere baan hebt, wel heel wat anders he?! wanneer ga je beginnen? groot gelijk dat je jullie kinderwens niet uitstellen totdat jullie grotere woonruimte hebben! zeker als de kindjes nog zo klein zijn hebben ze in principe toch nog niet zoveel ruimte nodig. wij wonen in een woning met 3 slaapkamers maar die kamers zijn niet al te groot. met een 2e erbij moet het lukken lijkt ons! vanaf het moment dat ze allebei naar school gaan en ook echt huiswerk moeten maken dan zal het wat behelpen zijn, maar goed, dat zien we tegen die tijd wel!

groetjes

Ik ben wel in het ziekenhuis bevallen, omdat ik last van hoge bloeddruk had en tegen zwangerschapsvergiftiging aanzat. Ik was dertig kilo aangekomen (!), maar alles is er wel weer vanaf nu. Laat het bij een volgende zwangerschap niet zover komen, hoor, had best wel veel gesnoept ook (ai...zwakke plek).
Ik heb geen ruggenprik gehad, wel een prik in mijn bil om de scherpe kanten van de pijn af te halen (weet even niet meer hoe het heet, iets van petidine ofzo). Schiet lekker op dan, een ruggenprik die niet geholpen heeft. Zo'n systeem met een pompje lijkt mij ook wel wat voor een volgende keer. Dan moet hij wel beveiligd zijn, want ik denk dat ik mezelf anders een overdosis zou geven, haha.
Ik begin 1 december met mijn nieuwe baan, inderdaad heel wat anders, maar wel erg leuk denk ik (hoop ik, hihi). Ons appartement had drie slaapkamers en 1 kamer is bij de woonkamer getrokken, maar we hebben geen zin in een verbouwing voor de laatste twee (?) jaar dat we hier wonen, dus we leggen de kids straks lekker bij elkaar en houden een grote woonkamer.
Hmmm, Joey is weer wakker. Ik ga hem even in bad doen en dan straks samen de hond (Engelse bulldog) uitlaten.
x

Terug
Bovenaan