Wie gaat waar bevallen?

Hoi iedereen!

Weten jullie al waar je wilt bevallen? Ik wil graag thuis bevallen, maar soms ga ik nadenken over eventuele pijnstilling (ruggenprik enz.) en lijkt het ziekenhuis me beter. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,
Ennas 24 wk en 6 dagen zwanger van de 1e

Hoi Ennas,

Ik zou graag weer thuis bevallen. Dat kon de eerste twee keer ook en ik vond het prettig. Ik zie wel op tegen de pijn (de laatste keer vond ik het erg pijnlijk), maar aan de andere kant: als het echt niet gaat, ben ik zo in het ziekenhuis.
Grote voordeel voor mij van thuis bevallen: ik kan me thuis het beste ontspannen en voel me hier erg prettig.
Maar goed, dat ligt ook voor iedereen anders en lang niet iedereen kan kiezen.

Groetjes wensvoordrie

Hoihoi,

Ik  moet naar  het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik niet thuis bevallen (of het mocht wel maar dan moest ik het bed, 4 weken van te voren, in de woonkamer zetten want mocht er dan wat gebeuren zou de ambulancebroeders me niet naar beneden sjouwen omdat ik zelf had gekozen om thuis te bevallen....) Achteraf gelukkig want de oudste had streptokokinfectie en heeft gelijk in het eerste half uur na zijn geboorte antibiotica nodig gehad. Als ik thuis was bevallen hadden ze het waarschijnlijk niet in de gaten gehad en had het minder goed af kunnen lopen. En nu dus weer ziekenhuis ivm die infectie.

Heb trouwens bij de eerste ook een pethidine injectie gekregen omdat ik op een gegeven moment niet meer kon ontspannen. Dat had idd thuis ook niet gekund...

Groetjes,
Jo

Hoi hoi,

Ik zal weer in het ziekenhuis moeten bevallen, ik woon in Duitsland en daar kun je niet thuis bevallen. Ik ga wel naar een ziekenhuis in Nederland.
Bij de eerste duurde de bevalling te lang waardoor ik uiteindelijk in het ziekenhuis belande. Woonde toen nog in NL.
De 2de (woonde toen in Duitsland) ben ik achteraf wel blij dat ik in het ziekenhuis was omdat de baby heel groot was terwijl  de vk had gezegt dat het een kleine was.  Mijn dochter was ook helemaal paars en blauw toen ze geboren werd en bleek suiker te hebben waardoor  ze om het uur geprikt moest worden.
Ik ga er nu van uit dat ik weer een grote baby krijg en dan vind ik het toch wel prettiger om in het ziekenhuis te zijn voor het geval  het niet gaat passen ofzo. (ik ben maar 1.57m) Nu ben ik wel blij met mn brede heupjes, hihi.  

Alleen voor de pijnstilling zou ik het niet doen. Beiden heb ik zonder gedaan, hoewel ik echt verging van de pijn. Nu wil ik wel wat gaan doen, maar geen ruggeprik ofzo, ik ben van mening dat je wel wat moet voelen, zou alleen erg prettig zijn als de scherpe rantjes eraf kunnen.

Hallo

Ik ga wsl. in het kraamhotel bevallen.
Aanvankelijk wilde ik thuis, maar kreeg daar zulke negatieve reacties op uit mijn omgeving. Best wel vervelend vind ik dat. Iemand vond het zelfs egoistisch, omdat het toch om het welzijn van de baby gaat.
Alsof je welzijn als moeder niet meer meetelt!
Ik probeerde me er niet te veel van aan te trekken, maar op een bijeenkomst over bevallingen hoorde ik dat er in 50 % van de bevallingen ingegrepen moet worden in het ziekenhuis, dus dan is het wel weer fijn dat je daar bent.
Nu heb ik gevoelsmatig erg veel tegen ziekenhuizen (associatie met ziekte en dood). Bij ons hebben ze in het ziekenhuis een kraamhotel. Dat ziet er niet zo klinisch uit als een ziekenhuis en als er iets misgaat hoeven ze je alleen de hoek om te rijden naar de afdeling verloskunde.
Aangezien mijn man ook erg op zag tegen zo'n bevalling thuis, gaat het maar het kraamhotel worden (als alles goed gaat). Hebben we een tussenoplossing, zeg maar.
Vind dat ook wel belangrijk, dat het voor allebei goed voelt.

Liefs
Laura

Hoi laura,

Je moet gaan bevallen waar JIJ wilt en waar JIJ je prettig voelt. Als je niet in het ziekenhuis hoeft te bevallen kan dat prima thuis hoor.
het is erg jammer dat je omgeving jou zo beinvloed. Het gaat om jou en jou kindje. Mocht het toch niet goed gaan met bevallen ben je zo in een ziekenhuis hoor.

Liefs, ris

Hoi hoi,

Ik moet in het zkh bevallen omdat bij de vorige bevalling ik zo 3 liter bloed heb verloren en mijn placenta wilde er niet uit (dit is nog operatief gedaan). Mij maakt het niet uit heb een goede ervaring met de vorige week en toen was ik 5 minuten binnen en moest ik al persen... dus op zich vind ik het niet erg maar meer een prettige gedachte dat als ik weer zo veel bloed verlies ze er dan gelijk bij zijn.

Als je thuis wilt bevallen moet je dat gewoon lekker doen, zoveel mensen doen dat. Maar het is wel prettig als jij en je er allebei prettig bij voelen...

gr. Ilone

Terug
Bovenaan