Wie gebruikt er foliumzuur??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wie gebruikt er van jullie foliuimzuur? Omdat ik zelf schildklier problemen heb ben ik begonnen met foliumzuur.
Las ergens dat het ook de zwangerschap kan versnellen. Weet iemand of dit waar is?????

Hoi Filiz,

Foliumzuur heeft volgens mij geen effect op het versnellen van een zwangerschap. Foliumzuur is de eerste weken van de zwangerschap heel belangrijk voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel van het ongeboren kind. Om de waarde van Foliumzuur  in je lichaam hoog genoeg te krijgen moet je dus ongeveer 4 weken voor een geplande zwagerschap deze tabletten slikken.

Ik slik ook Fliumzuur. Ik gebruik zelf de tabletten van AH eigen merk. Bevalt me prima.

Veel succes! Hopelijk ben je snel zwanger!

Groetjes Joyce (2e ronde, 1e kindje, NOD 18 okt.)

Hoi Filiz,

Vanaf het moment dat je zwanger wilt worden, wordt je aangeraden om met foliumzuur te beginnen. Je mag dit ook langere tijd gebruiken.
Toen ik stopte met de pil ben ik gelijk begonnen met foliumzuur. Echt doen hoor!! Het is heel erg belangrijk voor je kindje!

Liefs Jane

Ja dat dacht ik ok al, ik weet niet meer van waar ik het heb.

Bij mijn eerste wist ik niets van foliuimzuur, de huisarts zei dat ik het moest gebruiken ben toen begonnen toen ik al 5 weken zwanger was.

De laatste keer dat ik de pil haalde stond het zelfs op het doosje vermeld, dat je er aan moest beginnen 4 weken voor de wens zeg maar. Mijn eerste potje is al leeg, ik heb nu een potje foliumzuur wat ook goed is voorals je al zwanger bent. Hoop niet dat ik pas zwanger ben als het potje alweer leeg is, haha.
Groetjes Hanneke

hoi,

nee volgens mij heeft folium dit effect niet.
het is echt alleen voor een openruggetje.
ik was net op zwangerschapspagina.nl
kun je een cyclus banner maken.
die van mij is 22 dagen cyclus over 8 dagen testen.

gr yvon

oehh wou dat het waar was, dat foliumzuur dat versnelde! maar ja dan had ik inmiddels toch zwanger moeten zijn na ruim 200 tabletjes....

Hallo Filiz,

Ik slik foliumzuur vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil.
Het is belangrijk om te slikken, om de kans op afwijkingen van het ongeboren kindje te voorkomen.
Als je zwanger bent moet je het ongeveer de eerste 8 weken slikken.
Het zou natuurlijk super zijn geweest als dit sneller zou lijden tot een zwangerschap.
Succes verder!

Groetjes van Patricia.

Terug
Bovenaan