Wie gebruikt er nog meer opvolgmelk 3???????

Hallo,

Ons zoontje is woensdag 1 jaar geworden. De opvolgmelk (2) was nu precies op. Wij zijn nu dus, op aanraden van het cb, overgestapt op opvolgmelk 3.
Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je dit nog als voeding moet zien (dus verder niets erbij) of dat je het als drinken (melk) moet zien. Moet ik hem dus 's morgens bij het drinken nog een sneetje brood geven of heeft hij genoeg aan alleen de opvolgmelk? Ik kan er nergens iets over vinden.

Groeten,

Gretl.

Hoi,

Waarom geeft je je zoontje nog opvolgmelk? Vanaf 1 jaar mogen ze toch ook gewone melk. Het is veel goedkoper en bij mij op het c.b. vonden ze opvolgmelk en peutermelk voor boven de 1 jaar onzin.
Ik gebruik het niet, maar ik denk niet dat je het kan zien als voeding. Vanaf 1 jaar hebben ze 's ochtends en 's middags pap of brood nodig. Per dag nog 300 ml melkprodukten, dat is incl. een danoontje of zoiets.

Groetjes

Hoi,

Bij ons op het cb adviseerde ze na een jaar om gewone melk te gebruiken, wel moet je er dan vit D bij geven.
Opvolgmelk is niet nodig maar je kan het wel blijven geven, ik denk dat je het moet zien als melk bij een boterham en niet als volledige voeding.

Groetjes Sanne

hoi hoi

Ik geef sinds ze 1 jaar is gewone melk na haar boterham sochtends en doe daar dan vitamine d bij,tussen de middag maak ik brinta en savonds nog een beetje warme melk voor het slapen gaan,ze vind het nog steeds lekker.De overgang ging best goed hoor van opvolgmelk naar gewone melk.Als ik jouw was zal ik overstappen scheelt heel veel geld.

succes ermee,wendolientje

mijn dochter kreeg ook met 1 jaar gewone melk.
en ook vitamine D. volgens het cb is opvolgmelk 3  alleen maar geld kloperij.

vanaf 10 maanden dronk ze wel eens een slokje van mij bekker, zo wende ze ook aande melk.

ze krijgt nu een beker bij het ontbijt en s-avonds als ze naar bed gaat.

groetjes henny

hoi,

mijn zoontje is ook pas 1 jaar en ben nu geleidelijk aan het over stappen op gewone melk kan volgens de cb. hij drinkt nog drie keer op een dag 180cc. voor het slapen gaan anders slaapt hij niet
groetejs melek

Hoi Greti,
Mijn zoontje is 11 maanden en wij geven hem ook opvolgmelk 3. Misschien is het onzin en geldklopperij maar naar mijn idee zitten daar wel extra voediingsstoffen in die niet in gewone melk zitten. Dus mijn 1e zoon heb ik opvolgmelk 3 gegeven (ik denk tot ongeveer 1,5 jaar) en nu ga ik dat gewoon weer doen mogelijk tegen alle adviezen in.
Gr. Mariska

Terug
Bovenaan