Wie gebruikt er ook Difrax? Spenen vraagje!

Hoi allemaal,

Heb even een vraag.

Mijn dochtertje van 3,5 maand drinkt uit Difrax (S-Fles). Nu ging het altijd goed met de Small-speen. Maar sinds 2 weken wat minder. Ze doet er zo'n 25 minuten over, en laat meestal de helft staan, omdat ze het dan zat is. Ze slaat de fles als het ware uit mn handen, of zit te spelen met haar tong, waardoor alle melk er uit drupt. Nu heb ik gisteren de Medium-speen gehaald. Nou....dat gaat weer als een sneltrein. Binnen 8 minuten leeg...maar wel als resultaat dat de helft er weer uitkomt, omdat dat te snel gaat. En ze is nu ook veel aan het huilen omdat er boertjes dwarszitten. Zucht....
Ben nu net naar de winkel geweest en heb een 3-standen ring/speen meegekregen. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar ook niet echt vertrouwen in.

Heeft 1 van jullie een idee? Ben die flessen nu best wel zat aan het worden ().

Alvast bedankt.

groetjes Kitty

Hi,

Hier een ware Difrax fan..
Eerlijk gezegd als ik jouw verhaal zo lees denk ik niet dat het aan de speen ligt.
Als ze speelt, je de fles uit je handen slaat en als de melk er uitdruppelt denk ik niet dat de fles te "zwaar" wordt om leeg te krijgen...Het komt op mij meer over als geen honger.
Er zijn kindjes die een zogenaamde 4 maanden dip hebben met eten. Ik heb het zelf niet meegemaakt met ons ventje maar onze buurtjes wel. Dit gaat weer over en misschien zijn er nog mensen die er ook nog tips over kunnen geven die het ook hebben meegemaakt?!
Misschien is het ook wel tijd om een fles te laten vervallen, ik weet niet hoeveel zij nu krijgt?
Ik zou me persoonlijk niet zo'n zorgen maken,  als zij verder vrolijk en allert is en ook voldoende plasluiers heeft. Gewoon aanbieden en verder niet dwingen maargoed je moet natuurlijk doen wat je moedergevoel je ingeeft

groetjes Saskia

Hoi
Ach ja, vervelend die spenen! Gelukkig ben ik er vanaf bij mijn kinderen. Maar ik gebruikte voor de difraxflessen gewoon de M en L spenen van Bibi. Mijn zoontje heeft altijd gewoon met M spenen gedronken tot 1 jaar oud. Mijn dochtertje heb ik vanaf 4 maanden op de L speen van Bibi gezet....was de fles binnen 5 minuten leeg, en het bleef erin gelukkig. Zij kon niet overweg met de M spenen. Dus ja, het ligt er aan wat jou kindje prettig vind. Maar het ene merk speen heeft weer een kleine M, en bij de ander is ie weer groter, net zoals bij kleding hahaha. Uitproberen dus!
Bibispenen op difraxflessen werkte bij mij in iedergeval wel goed!
Oh ja, en die onzin van na 3 maanden de spenen vervangen, heb ik nooit gedaan! Mijn zoon heeft ene jaar met de spenen gedaan, en mijn dochtertje daarna met die zelfde spenen ook nog een half jaar!
Succes!

Hoi Kitty,

Heb je al eens gespeeld met het ventiel van de fles? Als je deze heel strak hebt zitten, komt het drinken er moeilijker uit. Je zou dus kunnen proberen het ventiel wat losser te draaien en dan dus wel de S-speen gebruiken. Wie weet helpt het?

Groetjes, Yvette

Hier ook een ware Difrax-fan! Zarah was in het begin een érg moeilijke drinker, en uit de Difrax dronk ze echt een heel stuk beter.
Ik zou inderdaad eerst proberen het ventiel wat minder ver dicht te draaien, misschien niet aan het begin van de fles, maar tegen de tijd dat jij denkt dat het haar te zwaar wordt. Verder heb ik echt hele goeie ervaringen met de 3standen speen. Nu drinkt ze gewoon uit stand 3, maar toen ze jonger was begonnen we met stand 2 en gingen na een paar minuten over op stand 3.
Speen L is trouwens veel sneller/groter dan stand 3 van die standen-speen, dus wanneer die L te snel ging, kan de standen speen juist heel goed werken.

Succes!

Hier nog een Difrax-fan! Driestanden spenen heb ik nooit geprobeerd, maar in die lastige fase waarin een S te klein lijkt en een M te groot maakt ik vaak eerst het gaatje in de S-speen iets groter met een hete naald. Dan wordt het net even groter. En gaat het mis, zo duur zijn die spenen ook niet, dus dan gooide ik hem weg. Overigens, mijn dochter heeft ook wel eens zo een periode gehad voor een tandje, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Verder nergens last van, alleen heel slecht eten...... En als je geen zin hebt in geknoei met spenen, kun je natuurlijk ook altijd de M gewoon gebruiken, en de melk (tijdelijk) verdikken met Nutriton. Dan spugen ze ook een stuk minder...

Terug
Bovenaan