Wie gebruikt kruidvat jbpm en heeft ook nutriton gebruikt (of andersom)??

Wie van jullie heeft ervaring met zowel kruidvat jbpm als nutriton?

Wij zijn begonnen met nutriton, maar ik wist dat kruidvat ook jbpm verkocht. Dus nu we nieuwe nodig hadden, heb ik die van kruidvat gehaald.

De gebruiksaanwijzing zegt hetzelfde, bij allebei 1 à 2 afgestreken schepjes op 100ml.
Maar het schepje van kruidvat lijkt veel groter dan die van nutriton, dus nu twijfel ik een beetje.

Hoop dat iemand meer weet.

Heb trouwens wel gewoon het nutriton schepje nog bewaard, dus anders blijf ik die gewoon gebruiken....
 
Ik gebruik ook Nutriton maar geen ervaring met de jbpm van het Kruidvat. Als ik jou was zou ik gewoon het schepje vd Nutriton gebruiken maar ik neem aan dat het toch wel dezelfde afmetingen moet hebben (ongeveer) anders wordt de voeding veel te dik. Ik gebruik maar 1 schepje op 130/140cc en dat is genoeg.

Succes! ! Fijne jaarwisseling.

Liefs Lynn.
 
@hmimes Ivm spugen en twijfel over (verborgen) reflux

@Lynn ik heb het schepje van kruidvat geprobeerd over te scheppen in die van nutriton, maar dat pastte lang niet, dus gebruik nu idd maar het schepje van nutriton, dan kunnen we de hoeveelheid ook makkelijker hetzelfde houden.
 
ik heb friso geprobeerd tegen het spugen , gaat veel beter . Onlasting altijd dun geen krampen meer . Maar boeren duurt soms zo lang pff of helemaal niet later pas . Vandaag in bed gelegd zonder te boeren duurde te lang . Ging net even kijken ligt onder de melk jeetje blijf daarvan schrikken maar heeft zijn fles na 2 uur gehad ipv 3-4 uur dus best kort achter mekaar altijd nu sinds 4 dgn . Dat hij de 3e fles om 11:30 wil .
 
Fijn dat de Friso helpt, je moet ook kijken wat voor jou kindje werkt.

Weet je zeker dat je mannetje echt al weer honger heeft na 2 uur? Zoë presteert het nl om halverwege haar slaapje te poepen en dan wordt ze dus huilend wakker, maar ze heeft nog geen honger. Ik leg haar dan meestal ook gewoon weer terug.
Als ze eerder wakker wordt dan dat ze moet eten, probeer ik het te rekken. En als ze te lang slaapt, maak ik haar wakker. Zeker omdat ik nog 2 kids heb, moet ze mee in mijn/ons ritme.
Op zich merk ik ook wel dat ze er rustiger van wordt. Mijn andere 2 hadden ook veel baat bij duidelijke regelmaat... De 3 (2) R-en probeer ik dus wel toe te passen.

Misschien kun je hier iets mee. Succes!!
 
hoi stess hier kan ik het echt niet rekken stopt beide vuistjes in zijn mond en huilt zo erg hihi. Vandaag naar CB gebracht met vragen hierover . Om te wegen ook . Weegt 4190 en had gister 1110 cc op teveel . Is dus een hongerige baby moet alle flessen geven kv hongerige babys . Ik gaf al 1x laatste fles nu wil ik het uitbreiden naar 2x ochtend en avond . Want van de andere melk tegen krampjes helpt zo goed ervoor . Vandaar dat hij wsch veel spuugde doordat hij overvol zat !!!
 
Terug
Bovenaan