Wie geeft er half borstvoeding/ half flesvoeding? En hoe gaat dat.

Hoi allemaal,
Normaal gesproken ben ik op het april forum te vinden, maar nu heb ik even een vraag op dit forum. Ik begin het borstvoeding geven een beetje beu te worden. Voor de nachten is het wel makkelijk net als de ochtend voeding. Nu ben ik van plan om de borstvoeding af te gaan bouwen, maar wil de avond, nacht en ochtend voeding eigenlijk nog wel blijven doen. Heeft iemand hier al ervaring mee, want ik vraag me af als ik overdag helemaal geen borstvoeding geef of de avond/nacht en ochtend voeding dan terug gaat lopen.
 
Hai daar,

Als ik het goed begrijp is je kindje nu zo'n  4-5 maanden?!
stel dat je nog zo'n   5   voedingen per dag geeft dan zal ik je aanraden om de voeding die je het liefst 'kwijt' wil het eerst te stoppen. Je kunt er dan voor kiezen om de eerste paar dagen een klein beetje af te kolven. (stoppen met kolven voordat de melk toeschiet, ik voelde dat altijd erg goed)Je kunt ook proberen om de volledige voeding op te sparen voor de volgende. (dat ging bij mij prima) Je loopt de eerste paar dagen wel met volle borsten tussen die twee voedingen.
Hou dit eerst een week of misschien twee weken aan en bouw dan weer een voeding af.

Je voeding hoeft niet terug te lopen, ik heb beide jongens 1.5 jaar gevoed, waarvan het laatste half jaar alleen s'avonds en s'nachts. Ik kan je natuurlijk niet verzekeren dat het nij jouw niet terug zal lopen, het moet wel gewoon kunnen.
Er zijn toch meer dan genoeg moeders die werken en dan overdag gewone flesvoeding geven en s'avonds borstvoeding, dus waarom zou het bij jou niet lukken?!

Het is even een gepuzzel, maar het moet zeker lukken hoor!!

Succes en op een goede afloop,
So long Annet
 
Alijn is nu 7 mnd en krijgt 2x bv en 2x kv.  Tot 5,5mnd kreeg hij 4x bv.
± 07:00/11:00/16:00/19:00.
Omdat bij mij het kolven niet meer lukte (er zat genoeg in maar het kwam er niet uit...) ben ik de 2de voeding gaan vervangen door kv. Heb de voeding er gewoon tussenuit gelaten. 2 dagen met zere borsten gelopen, maar dat heeft zichzelf weer hersteld.

Er zat toen wel erg veel tijd tussen de 1ste en de 3de voeding en weinig tijd tussen de 3de en de 4de voeding. Ik had het idee dat mijn lijf dit niet helemaal aankon en heb de 3de voeding na een week ook vervangen door kv. Ook gewoon gestopt en een paar dagen pijnlijk. Nu dus alleen de eerste en laatste bv en dat gaat prima. Hij is inmiddels 7mnd en vind het (net als ik) nogsteeds heerlijk!
 
Terug
Bovenaan