Wie geeft er nog borstvoeding??

A

Anoniem

Guest
hallo iedreen,
ik vroeg me af wie van ons er nog borstvoeding geeft, ik doe dit namelijk nog wel en ben er erg gelukkig mee (diewertje is nu 8 weken) en ik hoop er ook lang mee door te kunnen gaan, vind het af en toe wel zwaar ,vooral nu want ik zit weer in mijn regeldagen,maar als ze dan weer bij me ligt te drinken ,voel ik me zo gelukkig,
groetjes saskia

Hoi Saskia,

Ik geef ook nog borstvoeding. Marissa is ook 8 weken en het bevalt wel goed. Er zitten ook nadelen aan, maar die wegen niet op tegen de voordelen. Ik wil doorgaan tot ze 6 maanden is. Uiteraard moethet wel al die tijd blijven lukken, anders houdt het op. Maar mijn streven is 6 maanden.

liefs Linda, moeder van Marissa, 8 weken

Ik geef ook nog met veel plezier borstvoeding, Sil is nu ruim 9 weken. Hij heeft wel vaak last van krampjes en dat geeft me wel eens een dubbel gevoel: alsof ik  hem dat aan doe met mijn voeding... Maar ik vraag me af of het eventueel minder zou worden met flesvoeding, dat geloof ik namelijk niet zo...!
Ik zie er wel tegenop om straks te gaan kolven als ik weer ga werken. Ik wordt echt kregel van zó'n zuigend plastic ding aan m'n tepel. Ik werk in het onderwijs en, hoewel ik er wel recht op heb, wordt ik tijdens de lesuren niet vrijgeroosterd om te kolven. Dat betekent dus kolven in de lunchpauze en dat vind ik donders ongezellig, want dan wil ik ook graag m'n collega's even zien en m'n mail checken enzo...

Hoi,
ik geef ook borstvoeding, milan is nu 8 weken.
het gaat tot nu toe erg goed, alleen het kolven vind ik minder,
maar goed dat hoort erbij... als milan  naar de oppas  gaat, geven ze een flesje
met poedermelk. en als ie weer thuis is, gelijk aan de borst! dan hoef ik niet te kolven.. over 4 weken ga ik weer werken.. 3 dagen van 9 tot 6. en dan zal ik wel moeten kolven...
hoe doen jullie voeden? op verzoek of om de 3 a 4 uur?
milan heeft rond 23.30 en 0.00 uur laatste voeding en slaapt dan tot +- 6.00 uur.
dus dat is wel fijn, maar overdag is het soms om de 2 / 2,5 uur.
vandaag bijvbeeld om  6.00 , 9.00 , 12.00 , 15.00 , 17.00 , 18.30 en hij slaapt nu nog.
ik ga hem iig rond half 12 wakker maken..   dan slaapt ie weer tot 5.45 / 6.00 morgenvroeg.
ik weet eigenlijk niet zo goed wat nu het beste is?
elke 3 uur aanhouden en wakker maken overdag?
of om de 4 uur? of op verzoek?
wat vinden jullie?

Groetjes Bianca

hi,

Ik geef ook bv maar ben wel aan het afbouwen want ik wil over 3 weken als ik ga werken niet kolven.

Mijn schema is:
7.00 bv
10.00 bv
13.00 fles 135 cc (sinds gister)
15.30 bv
18.30 bv
21.00 fles c135cc

Ik doe op vraag en de tijden kunnen varieren. Op tijd geven lukt niet want als ze honger heeft gaat ze huilen en ik laat haar niet overstuur worden.

gr
Marielle

Terug
Bovenaan