Wie geeft er ook 1 fles afgekolfde melk per dag?

<p>Hi,</p><p>Op advies van de prelogopediste ga ik 1 fles afgekolfde melk geven aan mijn baby, die ik na 2 dagen intensief (maar wel liefdevol uiteraard :) oefenen en kolven heb geleerd om uit de fles te drinken. Zijn er meer mensen die dit doen? Zo ja, hoe bouwen jullie een voorraad op naast dit moment/kolven? Zo nee, hoe vaak doen jullie aan 'onderhoud' qua oefenen met de fles? Om de dag, paar keer per week?</p><p>Bedankt!</p>

Als je de vaardigheid wilt behouden moet je echt elke dag oefenen! Het hoeft niet eens een volledige voeding te zijn als je dat qua kolven niet redt. Ik kolfde altijd wat af in de ochtend omdat de flow hem anders iets te hoog was. Datgene wat je dan overhebt kun je dan bijv voor het flesje gebruiken. Maar als je iemand anders de fles laat geven en jij kolft op dat moment dan heb je toch ook altijd een flesje klaarstaan voor de dag erna?

Ik kolfde ook een tijdje voor een voorraad. Dat deed ik meestal net tot Max een uur na zijn voeding in de ochtend. Meestal 50 ml ofzo. Dan spaarde ik een flesje vol door steeds bij te gieten op al bevroren melk. Wel goed opschrijven hoeveel het is, want bevroren melk zet natuurlijk uit. Ik spaarde ook toen hij ziek was en in eens minder dronk. Het duurt wel lang, maar nu heb ik standaard iets van 4-6 flesjes/zakjes in de diepvries.

Terug
Bovenaan