Wie geeft er ook moedermelk in de fles??

Hoi,

10 Januari ben ik bevallen van mijn zoontje Arjun. Al vroeg in mijn zwangerschap wist ik dat ik bv wilde gaan geven. Maar verdr dacht ik er niet over na of dat wel kon als je door je handicap ipraktisch maar een hand kun gebruiken.

Na mijn bevalling kwam ik erachter dat dat niet zo makkelijk ging. Ik was afhankelijk van anderen om mijn baby aan te leggen. In het ZH hielpen de verpleegkundigen mij. Maar toen ik thuis was in de kraamweek al bleek dat het niet lukte Arjun kon maar moeilijk mijn tepel vinden en mijn man moest er voor zorgen dat hij hapte. Dat zorgde voor veel stress. Maar ik wilde perse bv geven, dus ik besloot alle voedingen af te kolven.

Ik huurde eerst een dubbele kolf bij het ZH waarmee ik snel veel kon kolven. Ik kocht een paar flesjes van Avent.  met brede speen wat een beetje op een tepel lijkt.   Ik kolfde 6 x perdag voor 7 voedingen. Een paar weken later overleed mijn oma waardoor ik niet goed kon kolven en mijn bv terug liep. Ik moest toen 7 keer per dag kolven om de bv weer op peil te brengen. Toen alles weer goed ging moest ik mijn kolf weer inleveren en kon ik een kleine enkele kolf van iemand anders krijgen. Deeze maakte zo'n lawaai dat weer de bv terug liep. Ik ben toen naar de thuiszorg winkel gegaan om te kijken wat de mogelijkheden waren. Ik kwam thuis met een gekochte enkele kolf die lekker stil was. Nu loopt de bv weer goed. Het vergt veel discipline van mijn man en mij, maar het gaat goed. En als het ff niet goed gaat vullen we aan met Nutrilon.
Ik heb zelfs 3 x zitten kolven op het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus.

Nu krijgt Arjun 6 voedingen per dag en van daag gaan we naar het cb, ik hoop dat er een voeding eraf kan.

Wie geeft er ook op deze manier bv? En hoe gaat het ermee?

Groetjes Rosita

Hoi Rose,
ik heb ook kort fulltime gekolfd maar ik hield het niet vol... ik heb respect voor je! Ik had heel veel aan het forum op www.borstvoedingsforum.nl. Hier is een speciale afdeling met vragen over kolven en veel vrouwen die dit fulltime doen.
Succes!

van mij ook een dikke pluim!ik was na 3 weken zo totall los dat er geen druppel meer uitkwam.ik was echt driedubbel bezig:7 keer per dag kolven,flesvoeding bijmaken en voeden.daarbij was boas ook zo hongerig dat hij na een uur alweer begin te krijsen van de honger.toen ben ik overgestapt naar volledig flesvoeding voor hongerige baby's.
succes!ik hoop dat je t lang volhoud.
groetjes kari

Hallo,

Ik wilde even zeggen dat ik hetzelfde doe, ik kolf alle voedingen al vanaf het begin. Onze zoon kreeg de tepel niet te pakken, twee weken lang alles geprobeerd, maar het lukte niet. Tegen die tijd was ik natuurlijk alles al aan het kolven, met een dubbele, elektrische kolf van Medela (gehuurd van thuiszorg). Daar ben ik dus gewoon mee doorgegaan. Ik probeer hem niet meer aan te leggen en hij krijgt dus alles uit het flesje. Aanvankelijk ook Avent, maar dat ging erg moeizaam, dus hebben we nu Dodie. Een smallere, kleinere speen en hij drinkt er uitstekend mee!
Ik kolf 6 keer per dag, voor de voedingen uit zeg maar. Dan hebben we altijd een flesje gereed als hij zich meldt. Hoef ik niet hals over kop te kolven, maar kan ik het moment zelf uitkiezen. Ik probeer meestal na de voeding, dan is hij namelijk lekker rustig! Als ik voor langere tijd weg ga, nemen we de kolf mee en trek ik me even terug. Als het echt slecht uitkomt, dan sla ik weleens een kolfbeurt over. Ik heb toch melk genoeg... Nog nooit KV nodig gehad, we hebben het niet eens in huis

Ik vind het wel zwaar, het is een dubbele verplichtiging. Ik moet kolven EN de baby moet een flesje. In het begin waren we er erg veel tijd mee kwijt, maar gelukkig drinkt Christian zijn flesje steeds sneller (in het begin 30-35 min!!), nu in ongeveer 15 min. Scheelt toch. Het begint nu langzaam routine te worden en ik ben vast van plan om het vol  te houden tot ik weer ga werken. (ik zou zowieso niet op mijn werk zijn gaan kolven) Ik heb een manier gevonden waarop ik een boek kan lezen tijdens het kolven, daarmee gaat het nog sneller, ha, ha! En een kleine handigheid: manlief kan de kleine ook voeden! Ik lig dus meestal al lekker te slapen als de kleine om 22:30-23:00 uur zijn laatste voeding van papa krijgt... Heerlijk!

Groetjes,
Karin, mama van Christian (17-02-2007)

PS: is er bij jou ook een verschil tussen de borsten? Ik kan uit mijn linker altijd 2-3 keer zo veel kolven als de rechter...

Hoi Rosita,

Ik heb bij onze zoon (nu inmiddels drie jaar) ook volledig gekolft. Hij heeft tot 11 mnd sonde voeding gehad dus ik gaf het niet in een flesje maar door de sonde. Ik kolfde toen de productie goed op gang kwam  zo'n 4 a 5 keer op een dag had gelukkig genoeg melk dus kon ook veel invriezen. Nam  de kolf  overal mee naar toe en trok me terug om te kolven. Ik heb de dubbele kolf van medela gekocht en die beviel me uitstekend.
Vond het erg vermoeiend bij tijd en weile maar heb het bijna 10 mnd vol kunnen houden. Moet daarbij wel zeggen dat het ons eerste kindje was dus ik had geen ander rond lopen. Onze dochter nu net 1 heeft tot 3 weken geleden gewoon uit de borst kunnen drinken ik denk niet dat ik het zolang kolvend had kunnen volhouden als dat nodig was geweest omdat onze zoon er nu ook bij rond loopt. Vind kolven en daarna voeden een stuk vermoeiender en drukker dan hup even aan de borst.
Fijn voor je dat het na al die tegenslagen toch nog lukt erg knap van je. Ik hoop voor je dat je het nog een tijdjevol kunt houden.
Heel veel succes ermee.

Groetjes Marian

Hoi. Ik kolf ook vanaf het begin. Teun is nu 12 weken. Hij is 6 weken te vroeg geboren en mijn borstvoeding kwam pas na 5 dagen opgang waardoor hij aan het flesje was gewend en de tepel weigerde. Hij spuugt veel dus doe ik nu ook johannesbroodpitmeel in het flesje. Ik heb me er bij neergelegd dat het zo moet en nu vind ik het ook wel fijn dat ik precies weet hoeveel voeding hij binnen krijgt. Ik had in het begin heel veel voeding dus had ik al heel snel de hele vriezer vol melk. Nu heb ik het een beetje afgebouwd en ik kolf nu nog 3x per dag en dat wil ik nog wel vol houden zolang het lukt. Als de vriezer leeg is ga ik bij voeden met hypoallergene voeding. Maar het kolven hou ik er nog even in. Ik had eerst ook de medela kolf gehuurd via het ziekenhuis en heb nu de medela mini electric plus gekocht,daarop is de voeding ook wel wat terug gelopen,wat een herrie zeg!! Maar ja,ik ben zelf overal allergisch voor dus hopen we dat het helpt!!
Groetjes Mikkie.

Heb jij de mini Electric plus??
ik had de mini electric van iemand geleend en ik werd gek van het lawaai! Nu heb ik de Swing, een enkele, maar die doet het wel goed. De dubbele kolven vind ik te duur.

bedankt trouwens voor alle reacties. En aan alle kolvende moeders veel succes!

ik kolf nu trouwens 5 keer per dag minimaal 200cc

Hoi hoi,

Ik heb bij allebei mijn kinderen borstvoeding gegeven via de fles en dit ging super maar vergde wel veel energie! Mijn oudste is 6 weken te vroeg geboren e mocht niet uit de couveuse en vandaar begonnen met kolven! Dit totdat hij ongeveer 6 maanden was! Bij nummer 2 eerst borstvoeding geprobeerd! Dit gign goed totdat hij opgenomen werd met het RS-virus. Daarna weigerde hij de borst en ben ik gaan kolven! Ook dit heb ik bijna 3 maanden volgehouden, totdat bleek dat hij een koemelkeiwitallergie had! Toen heb ik besloten over te stappen op flesvoeding (pepti).
Hier dus positieve ervaringen! Maar je bent er wel veel tijd mee kwijt: kolven, voeden, spullen uitkoken etc! Maar ach, het belangrijkste hebben ze toch gehad.....

Succes verder!

Terug
Bovenaan