wie geeft er ook nog steeds borstvoeding?

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 maanden en ik geef nog steeds volledige borstvoeding.Hij krijgt wel groente en fruit,maar dat vind hij niets(ik ook niet trouwens)Ik maak hem om 22:30 wakker voor de laatste voeding en dan slaapt hij door tot ongeveer 7:30(dan moet ik hem voeden en aankleden,omdat zijn broers naar school moeten)Daardoor zijn de voedingen wel erg onregelmatig.Hij krijgt dan een kant ervoor en een erna.Zijn er meiden die het gezellig vinden om ideeen en ervaringen uit te wisselen?

Groetjes Sandra.

Hi Sandra.
Ik ben van de juli mama's. Maar spiekte ff hier. Mijn zoon is nu 5 maanden en krijgt ook nog steeds volledig bv. Ik ben gister begonnen met een aantal hapjes vaste voeding, dat is nog even wennen voor m en hij trok hele vieze gezichten. Haha vermakelijk om te zien. Ga nu gewoon elke dag proberen en kijken of het steeds beter gaat.
Jaimy gooit ook elke keer de tijden om. Alleen 's avonds komt hij wel altijd rond half 7 voor de laatste voeding en slaapt dan tot de volgende ochtend (soms komt hij nog om een uur of 4)
Lijkt me gezellig ideeën en ervaring met elkaar uit te wisselen.
Gr. Jantine

Hoi Sandra en Jantine,

Mijn dochter is nu 5 1/2 maand en krijgt ook nog steeds volledig borstvoeding.
Ik ben er echt heel blij mee! Mijn dochter slaapt al vanaf de eerste dag 6 uur achtereen 's nachts en dat is alleen maar langer geworden. Ze slaapt nu ongeveer van 20.30 tot 7.30.
Verder hebben we hier gerommel met darmkrampjes en de voeding is altijd bij de hand.
Ik heb 2 maanden geleden een keer vast gezeten met haar in de lift terwijl zij al trek had. Ik heb haar eerst gevoed en toen de brandweer gebeld. Met flesvoeding had ik mooi geen voeding voor haar gehad.
Sinds 3 weken krijgt ze banaan en peer hapjes. De eerste week was wat rommelen maar nu eet ze 2 keer per dag een half potje............

Leuk om te lezen dat er nog meer BV mama's zijn!!!!
Hoe lang gaan jullie nog door?

groetjes Chantal

ik heb mijn andere 2 kinderen ongeveer tot 7 maanden gevoed.Met ongeveer 6 maanden al geminderd,Ik denk er nu ook over om afte bouwen als hij straks ook een broodje mag ga ik daar opvolgmelk bij geven en doe ik alleen de ochtend en avond voeding.Hebben jullie kindjes er ook last van de vaste voeding.Sebas poept maar 1 a 2 x in de week terwijl dat eerst(alleen bv)soms zelfs een paar x per dag was?

Groetjes Sandra.

Mijn eerste kindje heeft tot acht en een halve maand alleen borstvoeding gehad en daarna stopte ze ineens met borstvoeding en had ook zin in fruithapjes! Daarvoor moest ik het echt niet aan gaar geven want dat kwam er net zo snel weer uit als het erin ging. Met mijn tweede ging het snel die vroeg al na drie maanden om iets extra's. De laatste weken wordt hij "s avonds weer om de drie uur wakker omdat hij honger heeft (en tandjes).
Ga gewoon op je gevoel af en begin met bijvoeding als je kindje eraan toe is. Vroeger ermee beginnen is een gevecht voor jou en je kindje. Zelfs als ze op het bureau zeggen dat ze eigenlijk eraantoe zijn jij kent je kindje het beste.
En het poepen is omdat je kindje zijn darmpjes moet wennen aan de vaste voeding en dat komt wel weer goed. Misschien is het al weer goed gekomen. Als je kindje er echt last van heeft (de ontlasting) ge naar de drogist en ga om laxeermiddel.

Groetjes Pleun

Terug
Bovenaan