Wie geeft er zijn kind rooibosthee?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik zit niet zo vaak op dit forum, maar ben wel lid en heb even een vraag.
Wij hebben veel allergieen en daardoor kan ik nog geen diksap geven (Iris is 5 mnd en 1 wk nu). Water wil ze nl niet, wat ik ook probeer, maar met dit warme weer is wat extra vocht wel handig.

Ik heb gehoord dat je je baby ook rooibosthee kan geven en dat dat veilig is voor allergieen. Zijn er meer die dit gebruikt hebben en wat was je ervaring ermee?

Groet Eva

Hoi Eva,
Mijn tweede dochter kreeg rooibosthee. Zij had koemelkallergie en veel last van eczeem. Ik had gehoord dat het heilzaam zou werken, ze vond het wel lekker.
Naast dat ze het in een flesje kreeg, ging ze ook in een badje rooibosthee. Voorheen krijste ze in normaal water alles bij elkaar, met rooibosthee vond ze het prima. Ik hoefde ook geen zeep/shampoo te gebruiken, haar haartjes werden niet vet. Heb ik tot 1 jaar gedaan.
Succes ermee, ik weet niet echt of het helpt, maar kwaad kan het niet.
Ivy

Hoi Ivy,

bedankt voor je reactie. Dan ga ik het zeker proberen. Wat een wonder, dat ze een bad in rooibosthee wel lekker vond en gewoon water niet. Geweldig!

Groet Eva

Hallo Eva, Ik geef mijn zoontje van 5 mnd en 2 wk af en toe ook rooibosthee. Hij vind het lekker en als ik zelf thee drink, dan wil hij maar wat graag een slokje. En dat is geen probleem, omdat ik mijn thee zelf ook pas drink als het lauw is :) Ik geef het puur om wat extra vocht.....

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan