wie geeft haar kindje ook venkelthee en hoe?

hallo
ik ben vandaag begonnen met venkelthee tegen krampjes e.d omdat boas na de voeding erg onrustig werd en inmiddels al ruim een dag niet gepoept heeft.de cb-arts zei dat ik het met een theelepeltje moest geven,maar dat leek me zo'n geknoei en lang duren,dat gelepel.nu heb ik hem ongeveer 15 cc in een limonadeflesje gegeven en gelijk erna de voeding.
hoe doen jullie het?
en hoevaak?voor elke fles?
en moet ik het misschien beter iets eerder voor de voeding geven zodat het beter zn werk kan doen?
alvast bedankt.
groetjes kari

Mijn mannetje had ook erg last van krampjes. Toen heb ik ervoor gekozen om rooibos thee te geven. Werkt ook erg kalmerend op de darmpjes. Je kunt ongeacht wat je gebruikt, venkelthee of rooibosthee, de melkpoeder hiermee oplossen.
Je hebt dan geen gedoe met een lepeltje of een flesje ervoor of erna.
Gewoon even thee zetten en klaar!
Succes Gr. Bloem

Hi dames,
Je hebt ook cinababy, werkt tegen krampjes.
Bij mij hebben ze gezegd dat je geen venkelthee mag geven, ja eigenlijk raar want in cinababy zit ook venkel.
Ik zou alleen niet teveel geven, in venkel zit ibuprofen, weet niet of dat goed is voor zo'n kleintjes.
Heel ooit krijgt mijn kleintje ook een lepeltje hoor, maar niet meer dan dat.
X

Hoi,

Het Voedingscentrum raadt het gebruik van venkelthee af i.v.m. natuurlijke gifstoffen die in venkel voorkomen. Meer informatie hierover kun je vinden op Voedingscentrum-Allylalkoxybenzenen.

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

ja,ik heb het gelezen.ben inmiddels ook overgestapt naar rooibosthee.maar de cb-arts raadde het me aan,venkelthee.en ook de drogist keek me raar aan toen ik terugkwam met de venkelthee.ze zei;nooit van gehoord dat t slecht zou zijn.het word heeeeel veel verkocht voor baby's.
achja,ik weet t ook niet.neem maar t zekere voor t onzekere.
groetjes kari

Terug
Bovenaan