Wie geeft mij tips over een lastige dreumes!

Hey meiden,

Ik moet even van me afschrijven. Af en toe ben ik het helemaal zat. Loïs zit volgens mij weer midden in een sprong. Ze is bijna 17 maanden en niet te genieten. Ze jengelt aan één stuk door. Ze wil alles zelf doen en vindt niks leuk. Ze is zo overal op uit gekeken.
Ze is snel boos en gooit dan met haar speelgoed. Tijdens het eten probeert ze in haar bordje met eten te slaan of te lepel uit mijn handen te rukken. Wanneer ze 's morgens wakker is (al is het heel vroeg) moet ze er persé uit. Wat ik niet doe. Maar het helpt niet echt.

Ik vermoed ook dat er kiezen doorkomen. De bovenste kiezen zijn half door en ik vermoed dat ze daar ook last van heeft. Vandaag weer verhoging net als vorige week.

Wie herkent dit! Ik word het zo beu!!! Het klinkt allemaal negatief terwijl er ook ech veel leuke momenten zijn. Maar ze is zo snel uit haar hum en zo snel aangebrand!

Wat moet ik doen?

Ppfff, wat balen zeg! Wat je moet doen? Geen idee? Hoop in ieder geval dat het van je af schrijven een beetje helpt. Klinkt inderdaad dat ze last heeft van haar kiezen. En ja, dan kun je niet veel hebben, als je niet lekker in je vel zit. Neem in ieder geval genoeg tijd voor jezelf, bouw wat rustmomenten in en zet haar eventueel met een boekje of wat te spelen een half uurtje in haar bedje, even een rustmoment is mijns inziens goed voor beide partijen.

Succes ermee, enne... bedenk je: het is een fase en die gaat ook weer voorbij...

Hoi Bloempje,

Goh, ik had dit stukje wel kunnen schrijven zeg! Het is echt heel lang geleden (ik denk wel een jaar!) dat ik op mijn parttime dag heb lopen huilen van frustratie en onmacht om Noah, maar vandaag was het zover...
Noah is ook echt niet te genieten de laatste dagen. Exact wat jij schrijft, zowel het (bijna) 17 maanden sprongetje als kiezen die doorkomen.
Ik weet dat het een fase is en het ging gelukkig de laatste maanden ook heel erg goed, maar nu ben ik hem echt helemaal zat. Ik vind het ook echt heerlijk om hem 's-ochtends bij de creche af te kunnen gooien onder het motto: succes ermee! Hihihi..
Volgende week gaan we een weekje op vakantie en ik hoop echt van harte dat hij dan een beetje leuk doet, anders zie ik die vakantie met een zwaar hart tegemoet :-(

Maar goed, ik weet ook dat het allemaal weer goed komt, en ik heb de afgelopen tijd geleerd hoe belangrijk het in zo''n geval is om van je hart geen moordkuil te maken en goed voor jezelf te zorgen. Ik heb ook al besloten om aanstaande donderdag een dagje vrij te nemen en Noah gewoon lekker naar de creche te brengen. Mijn man brengt hem dan 's-ochtends weg als hij naar zijn werk gaat zodat ik eerst uit kan slapen. Daarna fiets ik naar de supermarkt voor wat lekker broodjes en een paar tijdschriften en dan ga ik de heeeeeele dag in bed liggen luieren. Héééérlijk is dat!! Ik verheug me er nu al op ;-)
Ik probeer dat iedere maand een dagje te doen: even 'mama tanken'. Een echte aanrader!

Nou meid, veel succes ermee en je weet dus dat je niet de enige bent!

Liefs, 10e

Hey meiden,

Bedankt! Ja het is heftig! Lois heeft een flinke griep gekregen. De verhoging van dinsdag is flinke koorts geworden. Daarom was ze zo hangerig en humeurig. Ik voel me nu schuldig over mijn boze woorden naar haar.... ze was gewoon al ziek. Nu probeer ik dat maar goed te maken door er veel voor haar te zijn... het huis blijft liggen maar dat is dan maar jammer.
Misschien dat dit er al een hele week aan zat te komen. Ik hoop dat ze snel weer opknapt en dat ze dan weer wat beter in haar velletje zit.

hebben jullie wel eens een heftige griep in huis gehad? En hoe gingen jullie er mee om? Hoe lang mag het duren?

liefs

Hoi hoi,

Tijn is nog nooit echt ziek geweest (afkloppen). Heeft 1 keer oorontsteking gehad en was toen 2 weken lang heel vervelend. Verder iets aan te merken, we kwamen er pas achter toen hij een loopoor had. Meen dat er 3 dagen echte koorts aangehouden wordt voor je naar een dokter gaat? Maar... je moet denk ik vooral je eigen gevoel volgen. Als volwassene kun je wel een week flink ziek zijn van de griep, maar of dat bij kinderen ook zo is?
In ieder geval beterschap voor jullie meiske!
Tijn is ook goed zijn grenzen aan het uitproberen. Fijn, in zo'n week waarin mijn man veel afspraken heeft en het rotweer is (het is echt een buitenkind, dus hij mist het naar buiten gaan heel erg). Gelukkig beperkt het zich tot momenten. Maar toen ik woensdag na een rotdag (hele dag regen, Tijn die zijn energie niet kwijt kan, boodschappen die toch gedaan moeten worden dus dan maar met 2 kids door de stromende regen) ontzettende honger had en meneer besloot te proberen de hutspot tegen het plafond te gooien heb ik hem dus inderdaad even in zijn bedje gezet met wat auto's en heb ik eerst zelf gegeten. Hij leek er totaal geen problemen mee te hebben... Manlief kwam mooi om 8 uur thuis, nadat ik vanaf 5 uur aan een stuk door gerend had, ppffff. Ode aan de alleenstaande moeders!

Met mijn ukkie gaat het sinds vandaag weer wat beter. Heerlijk. Ze is nog wel moe en weinig eetlust... maar de koorts is zo goed als weg. Gelukkig.... ik vond het maar enorm heftig!

bedankt voor jullie meelevende reacties...

Hier nog zo'n gezellig :s jongentje. Hij heeft er sinds kort zelfs al een handje van om mij in het gezicht te slaan.

Is het vervelende gedrag op z'n hoogtepunt dan zit er meestal weer een kies aan te komen (daarbij wel diaree, kapotte billen, kwijlpukkels op z'n kin) zonder syptomen, verkoudheid en griep.

Van vermoeidheid wordt hij ook vervelend, weet hij niet meer wat hij moet doen. Hij kan huil en krijsbuien tot wel een half uur en een schorre stem vol houden.

Wij hebben in de hal nu een time-out/rustplek gemaakt. Als het te bont wordt mag hij daar zitten tot hij weer rustig wordt. Of totdat het na max. 5 minuten wel weer iets beter is. Hij kan daar echt niets doen, sloten en haakjes op de kasten, er ligt nog een deurmat en een stuk of wat schoenen.
Het werkt wel, even uit de routine halen en in een andere omgeving zetten. Hij is soms al stil voor hij er is.

Terug
Bovenaan