Wie geeft raad ????

Hallo moeders,

Hier een situatie en ik hoop dat er een mama raad/tips heeft want ik weet het niet meer ;

Onze dochter is nu sinds gisteren 7 maanden
Al die maanden heeft ze eigenlijk nooit echt goed de melk gepakt. Met als gevolg dat we nu bij de kinderarts lopen omdat ze te weinig groeit (= 2.3 kg aangeomen sinds geboorte) We hebben nu sinds begin maart sondevoeding voor haar om aan te sterken en die lijkt te werken. Vorige week op controle bij de ka en toen was ze in 3 weken bijna 400 gr aangekomen
Alleen nu wilt ze de melk helemaal niet meer, maar ook geen diksap/ranja/roosvicee/kc/water/thee of wat dan ook. Ook geen fruitflesje/yoki/pyamapapje met smaakje
Hoe krijgen we vocht binnen ??? Fruit en Groenten eet ze goed evenals danoontje
Maar totaal vochtintake per dag gemiddeld ; 200-300 cc
Dus wie weet raad ?? Graag !!!

Heb je ook verschillende smaken diksap en thee geprobeerd? Mijn dochtertje drinkt bvb heel graag rooibosthee. Probeerde pas venkelthee maar dat hoefde ze echt niet.

Verder veel blijven aanbieden denk ik.
Lastig zeg! Succes ermee!

Misschien fruit geven dat van nature heel veel water bevat, zoals meloen, peer, mango. Zo krijgt ze vocht binnen, in sonde voeding en groenten zit ook vocht dus misschien krijgt ze voldoende. En idd gewoon blijven aanbieden, misschien in een beker ipv in een fles? Ik weet niet hoe je het nu aanbiedt. Hou haar luiers in de gaten en de geur en kleur van de urine, bij die van on sis het kleurloos en bijna geurloos. Mocht dat echt afwijken, even de kinderarts bellen wat te doen.

Ik doe ook altijd nog een een beetjes water in de groeten en fruit om er meer een papje van te maken.
Als je aardappel geeft kan je er best veel bij doen.

Hoop dat het gauw beter gaat.

Groetjes

Wat vervelend zeg! Probeer een kommetje pap, van nestle bijv, melkpap appel, dat leng je aan met water, ik doe er altijd gepureerde appel extra doorheen. Vind ie heerlijk, sterkte!

Terug
Bovenaan