wie had er een geplande keizersnee

hee dames

net telefoontje gehad van de gyn en had eerst een afspraak staan op 1juli maar nu is de afspraak verzet naar volgende week vrijdag om 15:50 en dan word bepaald of het een keizersnee word of niet...

maar wie heeft dit gehad een geplande keizersnee?werd dan ook meteen de datum gekozen en zo ja hoe gaat dat dan en hoe gaat het die dag van de keizersnee zelf???

ben wel benieuwd bij caithlyn was hetnamelijk heel onverwachts

liefs

Hallo Patricia

Milton was een spoedkeizersnee ondanks het inleiden. Shanice is met een geplande keizersnee gekomen dat is mij echt heel erg meegevallen. De situatie begon ook weer uit de hand te lopen ik ben een paar keer ook in het weekend teruggeroepen in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging dat had ik namelijk bij Milton.
Ik heb op een gegeven moment aangegeven bij de gyn en verloskundige dat ik het niet zag zitten om weer ingeleid te worden dat het achteraf weer een keizersnee zou worden toen heb ik gezegd dat ik dan liever een geplande keizersnee zou hebben als het niet via de natuurlijke weg kon. De Gyn ging het in de vergadering gooien zei hij want ze doen het niet zomaar. Uiteindelijk heb ik het via de verloskundige van het ziekenhuis gehoord dat het goed was en ze zouden mij bellen voor een afspraak ze moesten namelijk kijken waneer er plek was. Dat was dus 12 dagen overtijd met de hoop dat het zelf nog spontaan op gang zou komen. Ik ben op 8 feb opgenomen om 8 uur ze gingen alle papieren in ordemaken mij operatie gekleed maken en dan wachten om half elf werd ik naar de verkoeverkamer gebracht toen kwam er helaas nog een spoedgeval tussendoor met een totaalruptuur dan voel je wel liggen met al die mensen daar in narcose die aan het uitslapen waren. Ze woudenmijn man er wel bij roepen maar ik zei ook doe maar niet ik word nog meer zenuwachtig van hem dan dat ik al ben shanice is om 12,20 geboren. Maar ik moet zeggen dat het mij reuze mee viel alleen momenteel heb ik wel weer regelmatig last van mijn litteken.

groetjes lisette heel lang verhaal ondertussen hihihi

hoi hoi

dus heel laat een geplande keizersnee voor jou:O

ja hier is het gemiddeld met 38weken dus ben wel erg benieuwd wat ze volgende week vrijdag gaan zeggen pff vind best wel apart dat ik bijna weet wanneer ons mannetje komt:):) want ze gaan er gewoon vanuit dat het een keizersnee gaat worden omdat hij nog ruim 2weken voorloopt op de groei en caithlyn met 40wkn2dgn met een spoedkeizersnee is gehaald omdat ze ze groot is en ik dat erniet uit ga krijgen (ben maar een klein vrouwtje haha)

ben wel bang voor de ruggenprik nu haha bij caithlyn heb ik er 2 gehad maar voelde ze totaal niet maar nu ben ikbang dat ik hem wel ga voelen omdat ik nu die enorme pijn weeen enzo niet heb hahaha

tnx voor je reactie

Ik heb ervoor gekozen om onder narcose te gaan als ik nou zwanger zou worden zouden ze het rond de 39 weken halen vanwege mijn dunne baarmoederwand. Ik moet zeggen is ook heel raar om te weten waneer het gebeurt maar ook wel makkelijk baalde wel ervan dat ik nooit een natuurlijke bevalling heb mogen meemaken maar ja ik ben gelukkig met mijn 2 kids en het is genoeg zo. Ze probeerde mij nog wel om te praten over die narcose uiteindelijk is het geaccepteerd bij Milton moest ik onder narcose mocht ik niet kiezen ivm mijn bloeddruk die veels te hoog was. Nog even meid de laatste loodjes wegen het zwaarst ik moest op het laatst om de dag naar het ziekenhuis werd er wel tureluurs van maar aan de andere kant wel fijn dat ze me zo goed in de gaten hielden.Voor de rest alles goed ?

groetjes lisette

Hoi Patricia,

Bente is met een geplande keizersnee geboren. De bevalling bij Tijn eindigde in een spoedkeizersnee omdat de bevalling niet doorzette en zijn hartslag naar beneden ging. Achteraf lag hij er ook niet goed voor, mede ook omdat hij voor de bevalling niet ingedaald was en ook tijdens de bevalling niet in wilde dalen.
Bij Bente kregen we de keus, keizersnee of gewoon proberen. De gyn liet het helemaal aan mij over. Ik vond het wel lastig, maar Bente wilde, net als Tijn, ook niet indalen, dus koos ik voor een keizersnee.
De keizersnee werd gepland met 38,6 week. De afspraak werd gemaakt terwijl ik bij de gyn was. Daarna meteen door naar de anesthesist. Die vertelde dat hij een ruggenprik zou zetten. Hier zag ik, net als jij, best een beetje tegenop.
De dag zelf moesten we om 11.00 in het ziekenhuis zijn. Het streven in het ziekenhuis is om je dan binnen 4 uur te opereren. We mochten gelijk naar de verloskamer, daar werd ik nog even aan het ctg gelegd en werden allerlei controles gedaan. Om 13.00 uur werd gezegd dat we zo aan de beurt waren, dus toen ook infuus geprikt. Ik werd weggebracht en mijn man werd meegenomen om zich om te kleden. Eenmaal op de ok, tijd voor de ruggenprik, dat was eigenlijk zo gebeurd, ik heb het wel gevoeld, maar het deed geen pijn, en zo hoort het ook. Toen de prik was gezet, mocht mijn man er weer bij en voordat we het wisten lag ons kleine meisje in onze armen!!
Daarna hebben ze bij mij nogal wat werk gehad omdat mijn blaas aan mijn baarmoeder verkleefd zat en deze eerst los gemaakt moest worden. Toen dat eenmaal klaar was, moest ik nog even naar de uitslaapkamer, maar daarna mocht ik al snel door naar de verloskamer waar mijn man met Bente zat!
Daarna alleen nog maar genieten.

Ik vond het overigens heel raar om te weten wanneer ik ging bevallen. We hebben het dan ook tegen niemand gezegd, alleen mijn ouders wisten het ivm oppassen. Sommige mensen vonden dat achteraf raar, ik had namelijk ook niet gezegd dat het een ks zou worden, maar ik wilde nog iets voor mezelf houden.

Nou meis, ik hoop dat je je goed voor kunt bereiden op de keizersnee en geniet, zover mogelijk, nog even van je zwangere buik.

Groetjes Danielle

Hey Patricia,

Bij Thomas heb ik een spoed-sectio gehad omdat ie er niet uit wilde, hahaha! Ik ben ook maar 1.60 en Thomas was 4510 gram en 53 cm. Die ongeplande sectio is mij toen ook alles meegevallen.
Bij Nina ben ik in week 34 over gegaan naar de gyn, en ik heb toen 3 weken lang groei-echo's gehad. Nina  had in week 34 de grootte van een baby van 36,6 weken en in week 36 paste ze niet meer in beeld....  ik had na de eerste sectio al afgesproken met de gyn om het eerst op de "normale" manier te gaan proberen, maar dat was toen niet meer bespreekbaar, hahahah!  Ik kon toen toen gelijk naar het opname/planbureau om gezamelijk een datum uit te gaan zoeken. Uiteindelijk had ik niet zo veel keus omdat de OK al aardig volgepland was, dus  de datum werd 5 dagen voor de uitgerekende datum.
De dag voor de OK moest ik naar het ZH om bloedruk te laten meten, gewicht nog een doorgeven, er werd nog een baby-ecg gemaakt ( Sorry, kom echt even niet op de naam..)  , het medisch dossier werd alvast ingevuld, en men ging op het dooie gemak uitleggen hoe een geplande sectio in zijn werk gaat. Kostte  ons ongeveer een uurtje in  Tiel. De volgende dag kon ik me om 11:00 melden en de OK stond gepland om 13:00. Heel raar idee is dat hoor...   Ik kreeg mijn bedje aangewezen, kreeg een catheter (joepie..) en werd naar de  OK's gebracht. Alles was heel gemoedelijk en gezellig eigenlijk. Ik zag ook vreselijk tegen de ruggenprik op, maar die viel me echt 100% mee!! Iemand nam ons fototoestel over en heeft denk ik wel 50 foto's voor ons gemaakt. Het verloop van een sectio en de afloop ken je denk ik wel...

( sorry, moet nu met poes naar de dierenarts  accuut... als je nog vragen hebt: stellen! Ik krijg straks met beebje ook weer een geplande sectio!)  

Terug
Bovenaan