Wie had er tijdens de bevalling ook voortijdig persdrang?

Toen ik beviel van mijn tweede kindje kreeg ik bij 5 cm ontsluiting al persdrang. Het was zo erg dat ik het niet weggezucht kreeg en om een ruggenprik heb gevraagd. Deze heb ik gelukkig gekregen.
Zijn er hier meer vrouwen die dit meegemaakt hebben, en weten waardoor het komt?
Ik heb hierop geen antwoord gekregen en ben bang om het nog eens mee te maken.
Overigens is mijn eerste bevalling in een keizersnede geeindigd. Zou dat ermee te maken hebben?

hallo wat jij omschrijft lijkt mij een flinke klus, ons eerste dochtertje is in een stuit geboren en het ging zo snel dat de gyn nog van huis af moest komen en ik dus mijn persdrang op moest houden had toen al wel volledige ontsluiting. op dat moment begon ik ook in paniek te raken tegen die oerkracht is niet op te werken, dus als ik lees al bij 5 cm dan petje af voor jou en groot gelijk dat je om die ruggenprik hebt gevraagd.

succes en veel liefs kim 34 weken.

Hoi !

Ook ik had bij 6 cm al persdrang (rond 8:00 uur) Tot 12:00 uur weggezucht en toen 1,5 uur geperst maar helaas... geen kind! Met ambulance naar 't ziekenhuis en dus weer weg zuchten. Om 14:00 uur bleek via een echo dat hij in een iets gedraaide kruinligging lag!!! De gynecoloog vond echter dat 't wel moest lukken en aangezien ik toen opeens maar 9 cm bleek te hebben heb ik het nog 2 uur weggezucht! (ARGGHHHH!) totdat om 16:00 uur er eindelijk werd besloten tot een keizersnede. De reden bij mij voor de te vroege persdrang kwam dus omdat hij al enorm diep lag, maar wel verkeerd om! dus met het harde gedeelte van het hoofd tegen je endeldarm/anus aan. Vandaar de te snelle persdrang!   Dit hoorde ik trouwens pas 1,5 jaar later bij toeval!!! Ik heb al die tijd gedacht dat ik me aan had gesteld, dat't vast geen echte persdrang was, maar dat was 't dus wel! Met een reden ook nog! Niet echt voor herhaling vatbaar dus! Groetjes!

Terug
Bovenaan