Wie heeft advies voor mij?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is sasja, ben 27 jaar en lees al geruime tijd mee. Mijn man en ik zijn al bijna anderhalf jaar bezig om zwanger te worden. Mijn cyclus is vanaf het begin 29 dagen geweest, met twee keer een uitschieter van 35 dagen. Alleen nu zit ik al op 43 dagen!!! Ik heb eigenlijk nergens geen last van, alleen al een aantal dagen wat buikkrampjes, en af en toe moe. Nu heb ik al drie keer getest, en alle drie negatief.... Ik heb afgelopen donderdag de ha opgebeld en als ik over twee weken nog niet ongie ben, mag ik een echo laten maken. Hij zegt dat er toch wel een kans is dat ik zwanger ben, maar dat er nog niet genoeg HCG is. Heeft iemand van jullie dit ook gehad?? Ik hoop het zo, maar durf er nog niet echt aan te denken.

Alvast bedankt voor jullie reacties! sasja

Oh meid, wat moet dat vreslijk zijn. Hopen, hopen, hopen, maar ook niet goed durven hopen. Kan ik me zo voorstellen. Ik weet niet wat het is.

Ik weet het altijd gelijk als ik zwanger ben. Maar ik heb dit verhaal wel vaker gehoord hoor! Dus het zou best kunnen. Maar dat wachten...

Ik leef van harte met je mee.

Kun je nog wel aan iets anders denken???

Sterkte!

San

Jeetje, wat spannend, als je ha dan ook zegt dat het zou kunnen...Ik weet hoe het is als het moeilijk gaat om zwanger te raken. Wij  waren ruim 2 jaar aan het proberen, toen ik na een HSG scan  (baarmoederfoto) spontaan zwanger raakte! Bij ons ging het iets anders. Ik had testen van het internet besteld, van Romed, die heel gevoelig zijn. Ik had al een heel sterk gevoel dat het nu wel eens raak kon zijn (had gehoord dat sommige vrouwen na een hsg zwanger raakten omdat de eileiders dan als het ware doorgespoten worden, dus had weer een beetje hoop gekregen). En bij die romed test kwam toen een heel licht 2e streepje. We hebben toen een Predictor test gehaald en die was negatief. Dus ik dacht, he die rot testen die zijn gewoon vals positief! De volgende dag toch wéér een romed test gedaan, ik had ze toch liggen, kijken of het streepje duidelijker zou zijn. Weer een heel licht streepje. We durfden het niet te geloven en twijfelden aan de tests. Een paar dagen later kon ik bij de ha terecht voor een test, had toen smorgens  weer een romed gedaan en het streep je leek wel donkerder, maar nog geloofde ik het niet. (de predictor is niet zo gevoelig en kan pas vanaf dat je echt over tijd bent en die romed al eerder)  En toen bij de ha test gedaan en ze feliciteerde me...Dat was zo geweldig! Nog steeds, ben nu 15 w 6d zwanger, kunnen we het soms bijna niet geloven, maar het is echt zo, heb ons kindje al heel druk zien bewegen op de echo. Ongelovelijk, we hadden de moed eigenlijk al opgegeven en onze hoop gevestigd op behandeling als iui en ivf. Sorry, voor het lange verhaal, vind het ook leuk om eens op te schrijven...
Ik hoop van harte voor jullie dat het bij jullie ook raak mag zijn! Maar aan mijn verhaal kan je misschien zien dat het echt kan, ookal probeer je het al langer, dus ik zou zeggen, ook als het nu niet raak is, geef de moed niet op! Heel veel succes,
groetjes, cerise

hallo,

Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel!
Bij beide zwangerschappen is zij NOOIT positief getest!!!
Zelfs niet bij de HA, die geloofde haar bij beide zwangerschappen dan ook niet!
Pas wanneer ze echt begon te groeien en ze eindelijk doorverwezen werd voor een echo begonnen de medicie haar te geloven!!

Het kan dus wel, maar het is natuurlijk niet zeker...
Ik leef met je mee en hoop voor je dat het echt raak is!!!

Liefs Nika  

Dank jullie wel voor jullie verhalen!! Ik blijf ook wel moed houden, maar ik durf er nog niet echt over na te denken. Wij waren ook al van plan om naar het ziekenhuis te gaan voor een sperma-analyse, hopelijk is dit niet meer nodig.

Bedankt voor jullie reacties, en blijven duimen, misschien helpt het!

Ik hou jullie op de hoogte, sasja

hoi,wat ik niet bergijp als je huisarts mischien toch een vermoeden heeft dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn, dat je dan niet bloed kan laten prikken dan weet je meteen of je wel of niet zwanger bent,en anders zelf even bloedtest aan vragen.

succes yvonne

Hoi yvonne,

Daar heeft de dokter het niet eens over gehad. Kun je het dan altijd zien of je zwanger bent of niet? Bedankt voor de tip.

sasja

hoi,
ja in je bloed kunnen ze het echt meteen zien!

groetjes yvonne

Terug
Bovenaan