Wie heeft al brood gegeven en heeft tips?

Lukas is volgende week zeven maanden en   morgen wil ik voor het eerst wat brood gaan geven. HIj krijgt wel al regelmatig een broodkorst, soepstengel of rijstwafeltje.

Heeft iemand tips hoe ik het het beste aan kan pakken?

Annemieke

Ik geef al af en toe een klein stukje. Ben begonnen met gewoon licht bruin brood en dan hele kleine stukjes in zijn mond stoppen.
Gister heb ik hele kleine stukjes voor zijn neus neer gezet (hij zat in de kinderstoel) en heb ik hem zelf laten pakken....echt lachen. Werd natuurlijk een kliederboel...maar wel leuk.
Hij begint nu ook dingetjes (dus ook het brood) tussen duim en wijsvinger te pakken.
En hij wil uit een glas drinken....hahah...echt pittig!

Ik blijf er wel altijd heel goed bij want hij kan zich er gemakkelijk in verslikken, maar tot nu toe is het altijd goed gegaan.

Veel plezier er mee....mijn kereltje vindt het in ieder geval heerlijk!

Ps....ik geef echt maar een klein stukje. Denk +/- 1/4 boterham.

Hoi,

Tips heb ik niet voor je.
Ik geef bruin brood met bv smeerkaas, pastei, jam etc.
Dit snij ik in kleine stukjes en ... meneertje vindt het heerlijk!.
In het begin gaf ik het met de hand, maar tegenwoordig geef ik het op een vorkje.
De ene keer eet ie een halve boterham en de andere keer een hele, maar dat verschilt elke dag.

Ik denk dat ie van jou het ook zeker lekker zou vinden!

Veel plezier met het geven van zijn boterham.

groetjes kaat

pffffffffff, dit is een stuk makkelijker dan groente geven. Ik was bang voor dezelfde drama's maar dat valt alles behalve mee. Hij was wel heel verbaasd over wat hij nu weer in zijn mondje had.

Annemieke

ik durf eigenlijk niet,ben zo bang dat ze zich zal verslikken,want laatst had ze rijstewafeltje en verslikte ze zich toch dat ik vinger in mond duwde en zij het uitspuugde,akelig....tips?????
liefs gaby

Ook hier krijgt de kleine al brood. iedere middag rond 12 uur krijgt ze een boterham met smeerkaas of pate. ze vind het heerlijk. gewoon kleine stukjes van maken en smullen maar. soms laat ik haar ook wel eens op een korstje knabbelen.

trouwens ik zelf vind die liga's tweede stp erg fijn die smelten bijna gelijk in de mond daardoor verslikken ze zich veel minder snel.

succes ermee.

groetjes pally

Ik heb ergens gelezen dat kindje tot een bepaalde leeftijd een hele goede kokhals reflex hebben, waardoor stikken / verslikken bijna niet mogelijk is. Lukas had van de week een stuk soepstengel wat niet goed viel maar dat heb ik er gewoon uit kunnen krijgen.

De stukjes brood heb ik zo klein gesneden dat daar weinig mis mee kon gaan, ook heb ik ze achterin tussen zijn kaakjes gestopt (had ik ergens gelezen). Zoals ik eerder al schreef, het ging verbazingwekkend goed. Ik heb hem niet heel veel gegeven, maar het zal steeds meer worden.

Annemieke

Terug
Bovenaan