Wie heeft antwoord?? Ben echt heel benieuwd!

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal.

ik heb alweer een vraagje haha
hoop dat jullie niet gek van me worden.
ik hoorde net van een vriendin van mij dat ik nu al
uit de gevarenzone ben zeg maar.
ik ben nu 9wk.
en zij zegt dat het nu naar 8 wk is in plaats van de 12 weken.
weten jullie hier iets van af.
of is dit weer helmaal niet waar.
het is ook op de radio gezegd zegt zei.

Groetjes en een fijne avond allemaal

Hoi,

De eerste 12 weken zijn het belangrijkst omdat in die weken de ontwikkeling van het lichaam plaatsvind. Dat van die 8 weken geloof ik niet zo. Daarnaast is de gevarenzone voor de een anders dan voor de ander. Ik ken mensen die met 11, 12 of zelfs 15 weken een miskraam kregen dus het zegt helaas weinig. Bij mij bleek het met 10 weken mis. Wat ik je aan kan raden is om goed op jezelf te passen en te genieten. Het gaat vaker goed dan fout dus alle reden om positief te zijn!
lfs ing

Hoi hoi,

Voor zover ik weet ben je pas uit de gevarenzone 3 maanden.
Maar helemaal zeker weet ik dat ook niet. Ben daar eingelijk ook wel benieuwd na.
Ik ben die tijd natuurlijk wel allang weer voorbij. Altijd makkelijk om te weten bij een eventuele zwangerschap.

Groetjes Linda

Ik ben het eens met de andere dames. Voor de een is 12 weken de veilige zone maar voor de ander niet. Een vriendin van mij heeft met 39 weken haar kindje verloren nadat haar placenta gedeeltelijk is losgelaten.

Geniet van je zwangerschap en denk positief. Het gaat vaker goed dan fout gelukkig.

Groetjes, Nathalie

Hoi hoi,

Ik ben inmiddels bevallen, maar lees hier af en toe nog wel eens mee.
Ik vroeg me ook af hoe het nou zat en heb deze vraag gesteld aan de gynaecoloog en die vertelde mij dat tot de 11e/12e week het vruchtje voeding krijgt uit de dooierzak. Na de 11e/12e week begint de  placenta het over te nemen. Dit is nog een kritiek moment waarop het dus nog mis kan gaan. Vanaf plm. de 14e week krijgt het vruchtje alleen nog voeding van de placenta.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Hoi Rowan

Toen ik met 8 wk en 3 dagen voor het eerst bij de verloskundige kwam,
stelde ik jou vraag ook, en zij zei dat ik nog ongeveer 2 procent kans had dat het nu nog  misging. Ik vond dat erg weinig, en dacht dat het meer zou zijn...
Maar ja zij zal het wel weten denk ik...

Groetjes Daantje 28

Terug
Bovenaan