Wie heeft de gouden tip?

hoi hoi,

Wie heeft de gouden tip voor mij?
Julian sliep vanaf 10 weken door, we moesten hem 's ochtends vaak waker maken, op den duur om half 9.
Hij is wel eens een keertje wakker geweest voor een speentje, maar verder nooit problemen.
Nou is hij 1,5 week geleden ziek geweest en heeft toen heel slecht gedronken, echt mar 40 of 50 cc per keer. Daardoor kwam hij dus weer 's nachts. Toen vond ik dat niet zo'n probleem, omdat ik al lang blij was dat hij wilde drinken.

Maar hij is al lang beter, heeft de schade al lang ingehaald, is overdag een engeltje...maar de nachten blijven...ik weet dat hij ook rond een sprongetje zit (al hoop ik aldoor heel erg dat hij die per ongeluk vorige week al heeft gehad tijdens het ziek zijn hahahaha anders hebben we nog zo'n zware week te goed...hij is nu 25 weken.)
Nou gaf ik in het begin gewoon de fles 's nachts en zelfs een paar dagen geleden dronk hij die nog tot de laatste drup leeg. Hij heeft in zijn leventje nog nooit zoveel gedronken als afgelopen week hahaha (max 1000 cc hoor)Hij krijgt sinds 3 weken groentehapje en die ben ik sinds een paar dagen gaan verhogen naar een heel potje, ook kreeg hij nog altijd 5 flessen (hij is ook maar 6,5 kilo), maar met de nacht erbij werden dat 6 flessen, waardoor ik aldoor minder in de fles moest doen overdag...
Nu ben ik door een tip hier op het forum overgestapt op 4 flessen overdag. (hij is volgende week 6 maanden, mag ook wel een keer)en in de laatste fles nutrix.

Maar nog steeds komt hij 's nachts...eerst rond 01:00 en dan is hij in paniek, dus dan ga ik even 5 minuutjes naast zijn bedje zitten zonder hem aan te kijken en hou zijn handje vast (ik dacht dat dit misschien ook door sprongetje kwam)en dan slaapt hij zo weer verder. Daarna is het rond 4 uur...(vorige week was het 02:00 en 06:00 dat hij echt een fles wou, dus het is al verbeterd hihi.)
We hebben echt alles geprobeerd,hem eerder op bed doen en dus die late voeding niet meer, nutrix...laten huilen 's nachts, lamp op de gang aan, chamodent (tandjes komen ook door)bij hem zitten, badje 's avonds....kortom, is er nog hoop dat het zomaar ineens over gaat??of heeft iemand een gouden tip?Ik geef nu 's nachts wel elke keer minder in de fles en vanacht liet hij van de 160 cc 30 cc staan, dus dat is al wat beter.Het nadeel is alleen dat hij oerdag nu niet zo'n trek meer heeft, hij drinkt zijn flessen niet leeg en eet zijn warme hapje niet op...dus we zitten in een vicieuze circel....

Wie o wie heeft de gouden tip?Of een succesverhaal dat het ineens over ging haha

groetjes leetje 1981

oh ja en dan lees ik dat heel veel het al hebben over 3 flessen haha....en wij zitten ineens soms op 6 flessen...ik weet dat hij heel licht is en daarom lang 5 flessen heeft gehad, maar ik vraag me nu af wat wijsheid is

Ik ben niet zo van de gouden tips, sorry. Ik zit ook nog steeds met een nachtdrinkertje die volgende week 6 mnd wordt. Maar hij krijgt nog geen bijvoeding, dus dat is ook niet te vergelijken met elkaar.
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om eerst een 'model' kindje te hebben (dat hebben we naturlijk allemaal, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel) en dat het door even ziek zijn de hele boel omgegooid wordt.
Je hebt het vast al geprobeerd, maar ik zou denk ik overdag flinke flessen aanbieden en veel groente/fruit/sap in de hoop dat ie dan snachts niets mee hoeft.
Maar anders zoals je zelf al doet, steeds een beetje minder snachts. Schijnt ook te helpen.
Nou succes ermee!
Liefs Nelleke

Hi Leetje,

Volgens mij doe je het eigenlijk al heel erg goed.

Ik snap dat je wilt dat hij zo snel mogelijk weer doorslaapt, maar hij is door het ziek zijn gewend geraakt aan een nieuw patroon. Ik heb de ouders van nu van maart 2007 erbij gepakt, want hier staan 8 gouden slaaptips in. Ik zal degene waar jij wat aan kunt hebben  kort samenvatten:

* Probleemsituatie:
Kind wordt telkens wakker en blijkt dan omgedraaid in bed te liggen. Moeder  draait kind om, maar moet hierdoor wel vaak haar bed uit.
Antwoord Ouders van nu:
Inmiddels is je baby gewend aan die extrerne factor die hem steeds weer recht legt als hij wakker wordt. Hij hoeft het zelf niet meer te doen. Ga voortaan net bij de eerste kik naar hem toe, maar wacht af of hij zelf weer goed gaat liggen. Geef je kind even de tijd om zelf weer in slaap te vallen. Je kunt het een paar keer volgen op afstand, dat kan je vertrouwen geven. Wanneer je wel naar hem toe gaat, geef hem dan zo min mogelijk aandacht en hou alles in de kamer hetzelfde. En tja, soms zijn er nou eenmaal periodes dat kinderen wat vaker wakker worden. Die gaan meestal ook vanzelf weer voorbij als jij niet te veel aandacht aan hem schenkt.

* Probleemsituatie:
Waarom wil hij niet meer slapen sinds de komst van zijn broertje?
Antwoord Ouders van nu:
.....(anders zit ik hier over een uur nog te typen)...........Je kunt de komende nachten als hij huilt naar hem toe gaan en zeggen:" Het is nacht, ga maar slapen." Vervolgens ga je met je rug naar hem toe op de grond zitten. Je bent er, dat geeft hem rust, maar verder krijgt hij geen aandacht. Even wachten tot hij echt slaapt en dan kun je je eigen bed weer in. Je hebt voor deze methode wel wat geduld nodig. Het kan best een paar dagen duren voor je kind gewend is aan zijn nieuwe ritueel. Hou vol, het is absoluut de moeite waard!

* Probleemsituatie:
Hoe zorg ik dat hij zoon 's ochtends langer slaapt?
Antwoord ouders van nu:
Als je zoon niet huilt, geen honger heeft en ook geen poepluier is er waarschijnlijk een patroon ingeslopen. Wil je dit doorbreken, dan kun je hem zo'n drie dagen lang een uur voor hij uit zichzelf wakker zou worden, rustig uit zijn diepe slaap halen. Laat hem in zijn bedje en wiebel hem zachtjes heen en weer, aai over zijn buikje ofgeef hem een speen. Als je merkt da hij half wakkker wordt en daarna weer inslaapt, kun je weer terug je eigen bed in. De kans is groot dat hij na een paar dagen weer langer doorslaapt.

Het zijn natuurlijk geen pasklare antwoorden, maar misschien dat je ze toch kunt combineren. Tijdens het typen dacht ik:" je doet het eigenlijk al perfect, maar je zit alleen met het probleem dat hij wil eten. Kan het niet een idee zijn om hem maar 90 cc te geven en dit steeds verder af te bouwen. Ookal heeft hij dan nog honger. De eerste nachtjes zal dit wel huilen opleveren, maar hij gaat het dan toch inhalen overdag.

Het belangrijkste is denk ik dat je moet beseffen dat je het ze;f al goed doet, want je bent er voor hem door zijn hand vast te houden, maar je maakt het niet leuker voor hem en misschien heeft hij gewoon even een fase. Ik zou de cirkel wel doorbreken, zoals ik hierboven voorstelde.

Groetjes en veel succes Charlotte

hoi hoi,

Bedankt voor je reactie!
Vanacht ging het al een stuk beter!Hij werd de laatste tijd aldoor tussen 24:00 en 01:00 een keer wakker, dan sliep hij wel weer binnen 10 minuten maar vervolgens werd hij dan rond 03:00 weer wakker en probeerde ik door middel van speentje en even laten huilen te rekken tot 4:00 en dan toch maar een flesje.
Ik had de laatste dagen al het idee dat hij niet meer zo hongerig was, de flessen gingen overdag niet meer leeg, dus van de honger kon hij 's nachts eigenlijk niet wakker worden. Ik dacht ook dat het gewoon een patroon was geworden.
Maar....vanacht werd hij voor het eerst om half 5 wakker!Hij lag aldoor te kletsen en om half 6 100 cc gegeven, hij luste nog wel meer, maar heb niet meer gegeven en hij accepteerde het!Dus ik voel me als herboren haha eindelijk weer een flinke ruk kunnen maken 's nachts (al werd ik natuurlijk wel rond 01:00 wakker haha en rond 04:15 weer)
Daarna rond 8:30 weer een flesje en die dronk hij leeg!We gaan vanacht voor 6 uur haha we moeten ook niet te hoge eisen stellen gelijk

liefs leetje 1981

hoi hoi,

Joepie!!!Hij slaapt weer door!!!Ik deed 's nachts al minder in het flesje en overdag had hij ook minder trek, dus ik hoopte al dat het snel over zou zijn, want van de honger kon het niet meer zijn en inderdaad, gister om 20:30 de laatste fles, om 21:00 sliep hij en om 6:45 werd ik wakker van mijn wekker (moest werken)en daar werd hij ook wakker van.
Om 4:30 was hij heel eventjes wakker, maar met een speentje sliep hij zo weer verder!!!Wat een opluchting, ik dacht echt dat het noooit over zou gaan en het heeft ook bijna 2 weken geduurd...hij drinkt nu 4 flessen en krijgt een groentehapje en af en toe oefen ik met een beetje fruit, diksap vindt hij vreselijk vies haha, is ook wennen natuurlijk.Donderdag is hij 6 maanden, wat gaat de tijd toch hard....

liefs leetje 1981

Terug
Bovenaan