Wie heeft de kraamzorg al geregeld?

Hey meiden,

Toen ik vorige week woensdag bij de vk was gaf zij aan dat ik me ook zsm aan moet melden voor de kraamzorg. Ik ben verzekerd bij Menzis en het schijnt dat deze de kraamzorg van a.s. moeders op een soort veiling zetten, hierop kan dan door verschillende kraamzorginstanties zeg maar geboden worden. Wel  gaf de vk ons als advies om als voorkeur  de kraamzorginstantie op te geven  die wij ook bij onze beide meiden hebben gehad, aangezien  de kraamzorg anders wel eens slecht geregeld zou kunnen worden door zo'n instantie waar nog nooit iemand van heeft gehoord.  Wie heeft de kraamzorg al geregeld en heeft hier ervaring mee?

Hai!

Ik heb toevallig vandaag de kraamzorg geregeld. Ik kon gewoon aangeven van welk kraambureau ik hulp wou hebben (in ons geval Yunio). Ben ook bij Menzis verzekerd, dus ik neem aan dat jij ook gewoon moet kunnen aangeven van welk bureau je hulp wilt? Wel gaf de dame aan dat ze maar minimaal 24 uur kraamzorg kunnen garanderen vanwege personeelstekort, maar dat dat hier in de regio voor elk bureau geldt.

Succes!

hoi hoi

ik heb het nog niet geregeld. wil ik pas na de 10de week doen vanwege eerdere miskramen.
ik ben ook bij menzis verzekerd, maar ikkon vorig jaar gewoon aangeven bij wie ik wilde.
dus dat zul jij ook wel mogen hoor!

groetjes

Hoi,

Bij mijn zoontje had ik na mijn termijnecho, toen 8 weken, de verzekering gebeld. Ik heb folders gekregen van de kraambureaus waar ze meestal mee samenwerken, nadat ik ze gelezen had kon ik weer bellen welke ik wilde. Daarna kreeg ik van dat kraambureau papieren en was alles geregeld.
Nu krijg ik pas met 10 weken mijn termijnecho, dus daarna ga ik weer met mijn verkering bellen, maar ik wil wel weer hetzelfde kraambureau. Van de verloskundige heb ik begrepen dat je tussen 12 en 16 weken (in de 4e maand) het beste kan bellen. In de grote steden kun je beter zo vroeg mogelijk bellen, omdat  ze vaak maar een bepaald aantal zwangeren aannemen, om niet in de uurproblemen te komen.

Groetjes Saskia

hoi meiden,

ik heb de kraamzorg nog niet geregeld ik wacht eerst even af. Ik ben benieuwd hoe het hier geregeld is (friesland) bij mijn zoontje woonde ik in alphen a/d rijn en hadden we een perfecte kraamzorg. We zullen zien wat er allemaal is op dat gebied, komt vast goed.

groetjes mamavanla

hoi allemaal..

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze zei tegen mij dat het vroeg genoeg was als ik in de 16e week kraamzorg ging aanvragen... Maar mijn stiefmoeder daar integen zei nou ik zou toch maar eens je verzekering bellen hoe en wat en je kan ook altijd kraamzorg bellen om je toch aan te melden nou zou het hier in het hoge noorden misschien nog wel wat mee vallen maar ja als je in de randstad woont denk ik dat je je zosnel mogelijk moet aanmelden..

Ik ga begin volgende week gewoon even bellen en dan hoor ik het allemaal wel..

Gr Safiera

Ik heb het meteen na 1e VK bezoek geregeld dan kon ik het ook niet vergeten...
Ik kon (via site van mijn verzekeraar) kiezen uit 5 instellingen en ik heb obv informatie van websites en het tevredenheidsonderzoek mijn keuze gemaakt en voorkeur aangegeven.

Mijn belangrijkste wens is 1 vaste kraamzorgster voor de hele periode. En dat ze gecertificeerd zijn, mn wat betreft borstvoeding.

Terug
Bovenaan