<p>Ik heb een zoontje van ruim 1 jaar. Het is echt een schatje, maar af en toe weet ik echt niet wat ik met hem aan moet. Als ik luister naar iedereen om mij heen die op hem past (kdv, schoonouders en vriend) is hij altijd lief, vrolijk, geduldig en noem maar op. Helaas geldt dat niet altijd als ik mijn dag in de week met hem samen heb. Bij mij is het geregeld jammeren, serieus huilen, drammen, driftig worden ik moet zo ontzettend mijn best doen om hem steeds te entertainen, zijn aandacht af te leiden en sta eigenlijk constant "in dienst" van hem. Tegenwoordig lukt het met vlagen aardig dat hij speelt als ik dichtbij in de buurt op een stoel zit, maar dan kan ik niks doen. Als ik bijv. een ipad/telefoon/boek/krant/whatever erbij zou pakken wil hij er gelijk bij en als ik zeg: goh je was zo lekker aan het spelen en mama wil even dit doen dan is het gelijk mis. Als ik zeg: mama gaat even een kopje koffie zetten dan komt hij direct achter me aan, wil dat ik hem op til en als ik zeg: mama tilt jou nu even niet op, dan is het huilen. En als het eenmaal huilen is, dan is het hek van de dam. Het lukt dan echt heel moeilijk hem er weer uit te krijgen zonder hem tóch op te tillen en/of een speen te geven terwijl hij daar eigenlijk niet aan gewend is/wij dat niet doen overdag. </p><p>Natuurlijk mag je je ervaringen en tips delen (graag zelfs!) maar ik zou ook graag horen als je een of meerdere goed(e) boek(en) kent zodat ik hierover kan lezen en kan proberen te veranderen. Het ligt voor mijn gevoel namelijk echt aan mij. Alvast bedankt!</p>