Wie heeft deze klachten ook?

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Ben vandaag 24 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van brandend maagzuur. Ook de misselijkheid is er soms weer en heb zelfs af en toe buikpijn. Klachten die ik in het begin had en waar ik dacht dat ik vanaf was :(

Slapen is ook niet echt prettig, buiten het feit dat ik minstens 3x eruit moet om te plassen, doet mijn onderrug erg pijn, en een keertje iets langer blijven liggen is niet echt een optie voor mij. Is het nu ook zo dat als je nog half op je buik ligt je je kindje in de verdrukking duwt?

Wie heeft deze klachten ook?

Knuffels,
Nephele

Hoi,

had ik ook last van de vorige zwangerschap, dat bandende maagzuur. De VK kan je wel iets voorschrijven. Wat ook helpt is vanille vla eten, en ik mijn geval, hoe gek 't klinkt, hielp ook cola drinken.

Het helpt ook als je je hoofdeind van het bed wat hoger kunt zetten of wat kussens onder je legt als je slaapt, dus een beetje in een zittende houding. Da's niet makkelijk, mij lukte het niet om zo te slapen, maar het gevolg was wel een verbrande slokdarm door 't zuur wat steeds omhoog kwam!!   Misschien kun jij dat wel.  Ik haal in elk geval de pakken vla binnekort maar weer per  dozijn in huis!

Je kindje kan niet in de verdukking komen hoor!!!   Daar is 't vruchtwater voor!

Brandend maagzuur  daar word ik ook helemaal gek van. Ik durf soms bijna niet te eten omdat ik bang ben dat ik dan weer last van maagzuur krijg.
Ik heb wel Gaviscon in huis gehaald tegen dat maagzuur, maar daar word ik misselijk van en het helpt ook niet zo goed als ik zou willen. Wat bij mij wel helpt is melk en yoghurt en omdat ik toch best een zoetekauw ben neem ik vanilleyoghurt.
Vaak krijg ik ook last van brandend maagzuur als ik een tijdje lig, maar 's ochtends heb ik er geen last van. Gek he?
In ieder geval ga ik wel eens (half) rechtop in bed zitten lezen om het maagzuur te laten zakken, maar zo slapen, dat vind ik niet prettig. Dus wacht ik tot de maagzuur gezakt is en dan ga ik gewoon liggen.

Ik slaap trouwens ook gewoon nog vaak op mijn buik. Wel moet ik dan een been opzij doen, zodat mijn buik een beetje schuin naast me komt te liggen anders doet het een beetje pijn. Ik slaap gelukkig wel behoorlijk door en mocht ik er een keertje uit moeten om naar de wc te gaan, dan ben ik ook zo weer vertrokken.

Veel succes met die slapeloze nachten.

Hai hai,

Ik heb inmiddels ook vanille vla in huis gehaald, en ja.....moet zeggen dat het wel helpt :)

Alleen die lage rugpijn, het is gewoon niet te houden en moet ik echt opstaan, de pijn zeurt dan nog gewoon een halve dag door. Ben hardstikke vermoeid en het tekent ook verschrikkelijk in mijn gezicht....:(

Knuffels,
Nephele, 25 weken zwanger

Terug
Bovenaan